به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سرهنگ یونس منفرد روز سه شنبه در گفت و گویی بیان کرد: بر اساس تبصره ماده ۶ قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا، جلوگیری از تردد خودروهای فاقد معاینه فنی و صدور جریمه در صورت تردد بدون گواهی نامه برعهده پلیس راهور است.

وی بیان کرد: در سطح آذربایجان شرقی ۹۰۰ هزار دستگاه خودرو شماره گذاری شده وجود دارد که بر اساس آمار برای حدود یک دهم این تعداد،  اعمال قانون شده است.

وی اضافه کرد: امسال یک هزار و ۹۳ دستگاه خودروی دودزا در سطح استان اعمال قانون شده که سهم تبریز از این تعداد ۴۵۷ دستگاه بوده و ۳۲۴ هزار و ۴۱۱ راننده متخلف نیز به دلیل عدم رعایت طرح زوج و فرد در تبریز جریمه شده اند.

رییس پلیس راهور آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه آینن نامه اجرایی ماده هشت در خرداد ماه امسال از سوی هیات وزیران ابلاغ شد، گفت: در این آیین نامه سن خودروهای فرسوده شخصی از ۲۰ سال به ۱۵ سال کاهش یافته و این خودروها باید در سال ۲ بار به معاینه فنی شوند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ خودرویی بدون معاینه فنی شماره گذاری نمی شود، ادامه داد: خودورهای عمومی نیز وقتی به سن فرسودگی رسیدند باید هر سه ماه یکبار برای معاینه فنی مراجعه کنند و این موضوع باید از سوی مراکز معاینه فنی مورد توجه قرار گرفته و گواهی یکساله ارایه ندهند.

سرهنگ منفرد افزود: با توجه به افزایش قیمت خودرو، مالکان تمایلی به از رده خارج کردن خودرو ندارند، به طوری که در شش ماهه امسال تنها ۴۳۲ دستگاه خودرو در آذربایجان شرقی از رده خارج شده اند.

منبع: ایرنا