به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر ۶۵۰ میلیارد تومان در قالب هفت بسته عملیاتی شامل محورهای مواصلاتی جلفا- مرند، مسکن، مجتمع‌های فرهنگی، صنایع سنگین ارس و شهرک صنعتی جانانلو توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) در مدت ۳۰ ماه اجرا خواهد شد.

استاندار آذربایجان‌شرقی در آئین کلنگ‌زنی این طرح‌ها، گفت: پروژه‌های ترکیبیِ اقتصادی، صنعتی و فرهنگی توسعه منطقه آزاد ارس، از ویژگی خوب و منحصربه‌فردی برخوردار است.

عابدین خرّم افزود: پروژه‌های توسعه‌ای در منطقه آذربایجان که از اعتبارات داخل استان و منطقه آزاد تامین می‌شود و هیچ بار مالی به دولت تحمیل نمی‌کند، بسیار مهم است.

وی خاطرنشان کرد: سهم توسعه، اشتغال و درآمد سرانه استان از رهگذر همین پروژه‌ها تامین می‌شود و باید این فرآیند را به واسطه ظرفیت‌های درون‌زا تکمیل کنیم.

خرّم، طرح انتقال آب ارس به دشت تبریز را یکی از ابرپروژه‌های ملی در این منطقه عنوان کرد و گفت: دولت مردمی به شدت دنبال رفع موانع برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است که تحقق این امر، به رشد اقتصادی منجر خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی درخصوص ادامه عملیات اجرایی پروژه انتقال آب ارس، گفت: پیگیری کردیم تا در عرض دو ماه، دستگاه حفاری تونل مستقر شود و مرحله تکمیل تونل این پروژه با سرعت بیشتری اجرا شود.

وی تأکید کرد: باید با یک نگاه فرابخشی و ملی به سمت رفع مشکلات برویم و اگر نگاه مدیران و مسئولان ملی باشد، تمام منطقه از آن منتفع خواهد شد.