به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، غلامعلی راستی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۷۵۲ میلیارد تومانی در این حوزه، از راه‌اندازی ۲۶۸ واحد صنعتی جدید در ۷ ماهه امسال در استان خبر داد و گفت: با راه اندازی این میزان واحد صنعتی در استان زمینه اشتغال بیش از ۴ هزار نفر در استان فراهم شده است.

وی افزود: طی مدت یاد شده در سال‌جاری، ۱۳۰ واحد صنعتی جدید ایجادی با سرمایه‌ای بالغ بر ۱۱۰۰ میلیارد تومان و اشتغال بیش از ۲ و ۲۰۰ نفری در استان راه اندازی شده و با توجه به این آمار رشد تقریبی ۱۲درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته‌ایم.

راستی گفت: بیشترین واحدهای راه اندازی شده ایجادی در گروه صنعتی محصولات غذایی و آشامیدنی ها، ساخت منسوجات، ساخت مواد و محصولات شیمیایی، محصولات از لاستیک و پلاستیک و ساخت ماشین آلات و تجهیزات بوده است.

وی افزود: از ابتدای امسال تا پایان مهرماه، بیشترین واحدهای صنعتی ایجادی در شهرستان‌های تبریز، آذرشهر و شبستر راه اندازی شده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی، گفت: واحدهای فعال دارای پروانه بهره‌برداری فعال استان ۴ هزار و ۱۷۰ واحد صنعتی است.

راستی افزود: فعالیت این میزان واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۴.۶۴۳ میلیارد تومان، اشتغال بیش از ۱۲۷ هزار نفر را موجب شده است.

وی ادامه داد : توزیع شهرستان ها و واحدهای فعال نشان می‌دهد بیشترین واحدهای فعال در شهرستان های تبریز، آذرشهر، شبستر، بستان آباد و بناب قرار دارند.

سرپرست سازمان صمت استان تصریح کرد: بیشتر واحدهای فعال استان در گروه های صنعتی محصولات غذایی و آشامیدنی‌ها، ساخت منسوجات، دباغی، چرم، کیف، چمدان و کفش، ساخت مواد و محصولات شیمیایی، محصولات از لاستیک و پلاستیک، سایر محصولات کانی غیرفلزی، محصولات فلزی فابریکی و ساخت ماشین آلات و تجهیزات می باشند.

منبع: فارس