به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، جواد رحمتی در جلسه کارگروه امور زیربنایی شهرستان ورزقان ادامه داد: این طرف با هدف تکمیل شبکه راه‌های کشور و استان و برای تسهیل تردد با کشور‌های همسایه با تأمین مالی شرکت ملی صنایع مس ایران به مرز نوردوز اجرا می شود.

وی با اشاره به زیر ترافیک رفتن قطعات ۲، ۳ و ۴ بزرگراه خواجه-ورزقان، ادامه این بزرگراه به مرز نوردوز را در توسعه استان و اتصال مسیر‌های ترانزیتی کشور به کشور‌های اوراسیا، بسیار مهم و حائز اهمیت دانست.

رحمتی اظهار کرد: بخش قابل توجهی از قطعات ۱ تا ۵ این طرح تحت عنوان بزرگراه تبریز _ ورزقان _ نوردوز به طول ۶۰ کیلومتر اجراشده و ۵۲ کیلومتر باقی‌مانده از ورزقان تا مرز نودوز با برآورد اولیه ۲ هزار میلیارد تومان توسط مجتمع مس سونگون و شرکت ملی مس ایران تأمین مالی خواهد شد.

وی افزود: نقشه‌های اجرایی مسیر توسط مشاور در دست بررسی است که پس از تأیید نهایی در مراجع ذی‌صلاح این پروژه از طریق برگزاری مناقصه به پیمانکار صلاحیت‌دار واگذار خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در خصوص اهمیت امتداد بزرگراه ورزقان به نودوز گفت: در شهرستان‌های شمال استان ازلحاظ کریدور‌های کشوری خلأ‌هایی وجود دارد که از این طریق برطرف شده و مرکز استان با فاصله کم به مرز متصل می‌شود.

وی اتصال خطوط راه‌آهن به شهرستان ورزقان و از آنجا به مرز را ازجمله اقداماتی دانست که می‌تواند نقش توسعه‌ای در استان داشته و مبادلات تجاری با کشور‌های همسایه را رونق بخشد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما