به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، کمال حیدری با بیان اینکه برنامه‌هایی برای تغییر معیارهای اعلام رنگ‌بندی کرونایی شهرهای کشور وجود دارد، گفت: قرار است تا ظرف هفته‌های آتی یک مدل دیگری اپلیکیشن ماسک ارائه دهند تا با استفاده از این مدل موارد رنگبندی شهرها اصلاح شود.

وی گفت: اکنون با وجود واکسیناسیون، شرایط متفاوت شده است و با این میزان واکسیناسیون انتظار داریم میزان بستری و فوتی به شدت کاهش یابد؛ پس باید معیارهایمان تغییر کند و کمیته علمی این موضوع و تغییر معیار را در دستور کار گذاشته است.

وی درباره بازگشایی مدارس، با تاکید بر اینکه بازگشایی‌ مدارس منوط به واکسیناسیون افراد بالای ۱۲ سال بوده است، گفت: برای افراد زیر ۱۲ سال که واکسن نزدند هم بازگشایی منوط به رعایت کلیه پروتکل‌های ابلاغی است و مسئول اجرایی هم مدیر مدرسه و آموزش و پرورش است.

وی در این باره افزود: اگر این موارد جدی گرفته نشود، ما به شدت نگران هستیم و این یک اشتباه بزرگ می‌شود؛ ولی در این زمینه همکاران در آموزش و پرورش قول رعایت داده‌اند.

او ادامه داد: ضمن اینکه مقرر شده است که پیش از حضور افراد در مدارس و بازگشایی مدارس باید همکاران ما در بخش بهداشتی نظارت کرده و مدرسه را از نظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تایید کنند تا اجازه بازگشایی داده شود. متاسفانه برخی مدارس پروتکل‌ها را رعایت نکردند که به آنها  اخطار داده شد و به طور جد از همکاران خواستیم با این موضوع برخورد کنند؛ چون سلامت دانش‌آموزان به شدت برای ما دغدغه است.

وی افزود: از طرفی بالا رفتن پوشش واکسیناسیون در افراد بالای ۱۲ سال سبب می‌شود که احتمال خطر کاسته شود. اگر بنا باشد مدارس باز شود و پروتکل‌ها رعایت نشود، قطعا ضربه خواهیم خورد.

منبع: ایسنا