به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، جواد رحمتی در سی و پنجمین جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان با تاکید بر تلاش بیشتر دستگاه های ذیربط برای ارتقای ایمنی حمل و نقل جاده ای و کاهش تصادفات گفت: با توجه به افزایش تعداد تلفات تصادفات جاده ای در سالجاری در استان در مدت باقی مانده از سال باید با جدیت و تلاش بیشتری اقدامات لازم را در این زمینه انجام داد.

وی اظهار داشت: تا پایان سال باید طرح های کوتاه مدت و زودبازده مانند تشدید کنترل و نظارت، رفع موانع مسیر و ارتقای ایمنی نقاط پرحادثه در دستور کار قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: تقویت بخش درمانی برای امدادرسانی موثر به آسیب دیدگان تصادفات جاده ای در کوتاه ترین زمان ممکن ضروری است.

رحمتی، ادامه داد: فرهنگ سازی و انجام فعالیت های اجتماعی برای افزایش فرهنگ ترافیک همچنان مهمترین عامل در ارتقای ایمنی و کاهش تصادفات بوده که همواره باید مدنظر دستگاه های متولی قرار گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی و دبیر کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان نیز در این جلسه با ارایه گزارش از وضعیت جاده ها و تجزیه و تحلیل علل تصادفات در جاده های مهم استان شامل آذرشهر، شبستر و اهر گفت: با شناسایی عوامل مهم تصادفات در این جاده ها و اجرای یک برنامه دقیق می توان گام های موثری در کاهش تصادفات در آن ها برداشت.

اورجعلی علیزاده، با اشاره به آخرین وضعیت سامانه های هوشمند کنترل ترافیک در جاده های مختلف استان، افزود: نصب دوربین های هوشمند در جاده ها برای کنترل سرعت و جلوگیری از تخلفات رانندگی در حال انجام است.

در این جلسه گزارش تحلیلی وضعیت رسیدگی به مصدومان تصادفات رانندگی در بیمارستانها توسط مرکز تحقیقات مدیریت و پیشگیری از مصدومیت های حوادث ترافیکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، اقدامات انجام شده توسط پلیس راه در خصوص مدیریت و کنترل سرعت و تشریح وضع موجود و برنامه های توسعه آنتن دهی تلفن در جاده ها توسط اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ارایه شد.

آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

منبع: ایرنا