به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، کارگران شرکت های پیمانکاری «اهن آجین» و «مبین» از شب گذشته فعالیت های شبانه خود را برای کمک به تداوم تولید در این مجتمع از سر گرفتند.

محدوده معدن مس سونگون به عنوان دومین معدن مس بزرگ کشور دیشب شاهد از سرگیری فعالیت کارگران شیفت شب بود که با تکاپو در بخش استخراج مواد معدنی و تامین پوکه مورد نیاز معدن برای سنگ شکن به سر کار خود بازگشتند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی نیز که امروز برای گفت و گو با کارگران معترض به محل مجتمع مس سونگون سفر کرده بود، با تایید بازگشت کارگران معترض مس سونگون به سر کار خود گفت: تلاش رسانه های معاند برای سوء استفاده از اعتراض صنفی جمعی از کارگران مس سونگون با هوشمندی کارگران و مسوولان استان نقش بر آب شد.

حسین فتحی افزود: برخی از مطالبات کارگران پیمانکاری مجتمع معدنی مس سونگون به اصلاح و بازنگری در طرح طبقه بندی مشاغل مربوط می شد که مقرر شد اقدامات لازم در این ارتباط انجام شود.

وی اضافه کرد: کارگران شرکت های پیمانکاری دسته دوم وسوم نیز فاقد طرح طبقه بندی مشاغل بودند که مقرر شد آنان نیز مشمول مزایای این طرح شوند.

جهانگیر رضوی، مدیرعامل مجتمع معدن مس سونگون نیز اعلام کرد که کارگران مجتمع با قدرت و قوت برای اعتلای مجموعه تلاش می کنند و مدیریت مجتمع نیز برای تحقق این هدف در کنار آنان است.

مجتمع معدنی مس سونگون در ۹۰ کیلومتری شمال شرق تبریز در محدوده شهرستان ورزقان با بیش از سه میلیارد تن ذخیره شناسایی شده، دومین معدن مس بزرگ ایران و هفتمین معدن بزرگ جهان است.

در زمان حاضر حدود پنج هزار نفر در این مجتمع مشغول کار هستند و گردش مالی سالانه آن به بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان می رسد.

جمعی از کارگران ۲ شرکت پیمانکاری این مجتمع به مدت ۶ روز برای مطالبه اعمال طرح طبقه بندی مشاغل و اصلاح و بازنگری در آن تجمع صنفی آرامی برگزار کردند.

منبع: ایرنا