به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مهدی اسحقی نژاد، روز سه شنبه در گفت و گویی با بیان اینکه ثبت نام در این طرح از ۲۸ مهر امسال آغاز شده و دوباره تا پایان آذر ماه تمدید شده است، بیان کرد: ثبت نام در این طرح تا ۱۵ آذر تمدید شده بود که به علت استقبال متقاضیان و پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی، دوباره تمدید شد.
وی با بیان اینکه متقاضیان استفاده از تسهیلات این طرح از ۳۱ شهر استان و شهرهای جدید سهند و شهریار ثبت نام کرده اند، اظهار داشت: در بیشتر این شهرها اراضی مورد نظر برای ساخت مسکن در این طرح شناسایی شده و در برخی مناطق نیز اراضی مورد نظر در حال مطالعه و مشخص شدن است.
معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: متقاضیان ثبت نام کننده از جهت واجد شرایط بودن در ماه آینده پایش و نتایج جهت ادامه روند ثبت‌نام از طریق پیامک به متقاضیان اطلاع رسانی می شود.
اسحقی نژاد، ادامه داد : در این طرح، تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی در شهر تبریز، تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی در سایر شهرها و تسهیلات ۲۵۰ میلیون تومانی در روستاها ارائه می‌شود.
وی یادآوری کرد: افراد متقاضی بدون توجه به کدملی، پنج سال اخیر را برابر اسناد و مدارک در هر شهری که ساکن باشند می‌توانند درخواست ساخت مسکن را در همان شهر بدهند.
معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: فاقد مسکن بودن از شروط مهم ثبت نام برای سرپرستان خانوار و حتی افراد مجرد واجد شرایط بوده و بر این اساس متقاضیان باید از یکم فروردین ماه سال ۸۴ تاکنون هیچگونه معامله مسکن و سابقه مالکیت مسکونی نداشته باشند.
اسحقی نژاد، افزود: برای ثبت نام در این طرح متقاضیان باید از اول انقلاب تاکنون، هیچ تسهیلات دولتی مسکن دریافت نکرده باشند.

منبع: ایرنا