به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سید ابراهیم رئیسی امروز (سه شنبه) در مراسم بزرگداشت روز دانشجو که با حضور نمایندگانی از دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی برگزار شد، ضمن تبریک روز دانشجو افزود: جنبش دانشجویی و حساسیت‌هایی که آنان نسبت به مسائل علمی، مسائل کشور و تیزبینی و رصد‌هایی که دارند، برای همه دست اندرکاران می‌تواند، قابل توجه باشد.
رئیسی با بیان اینکه فرصت ۱۶ آذر برای دانشجو و مسئولان مغتنم است گفت: انتخاب دانشگاه شریف با الهام گرفتن از فرمایشات رهبر انقلاب بود که در جلسه اخیر ایشان به مسائل نخبگان، دانشجویان و اساتید اشاره داشتند.
رئیس جمهور ادامه داد: این کانون نخبگی، ضمن احترام برای همه دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور، دانشگاه شریف است.
رییسی با تاکید بر اینکه کشور دارای مسائل جدی است و شما به برخی از بحران اشاره کردید، گفت: باید دولت با دانشگاه هم اندیشی کند، ما تلاش کردیم فاصله مردم با دولت را کم کنیم؛ فاصله دولت با دانشگاه هم بایدکم شود.
رییس جمهور با اشاره به مراسم تنفیذ و ۹ مسئله اصلی کشور که در آنجا مطرح شد، اظهار داشت: ما تلاش کردیم برخی سیلو‌های خالی رو پر کنیم و مردم نگرانی برای کالا‌های اساسی نداشته باشند.
رییسی افزود: در این جلسه بیشتر به مسایل اقتصادی اشاره شد، اما مسایل بسیاری در کشور هست که باید برای آن راه حل پیدا کرد.
رییس جمهور در ادامه با تاکید بر اینکه تحول در دولت باید علم پایه باشد، اظهار داشت: دوستان به بیان آنچه در این جلسه مطرح شد، بسنده نکنند و راهکار بدهند.
رییسی با اشاره به اینکه از تجربیات سایر کشور‌ها استفاده خواهیم کرد، ادامه داد: راهکار رفع مشکلات را باید در داخل دنبال کنیم؛ باید نسخه‌ها را به کارشناسان بدهیم و ببینم که این نسخه به درد کشور می‌خورد؟ برخی نسخه‌ها را گران نوشتند، اما مشکلات حل نشد.
رییس جمهور همچنین با اشاره به برخی معضلات و بحران‌ها در کشور گفت: حل این‌ها را مهمتر از هر چیز، در اعتماد مردم به دولت می‌دانم. در مشکل بنزینی اخیر مردم احساس کردند دولت در کنارشان ایستاده است.
وی با اعلام اینکه دولت شبانه روزی کار می‌کند گفت: اینکه گفتند، تیم افتصادی نا همگون است، اینطور نیست، البته اختلافات هست و ما در دولت می‌خواهیم همه حرف‌ها (از همه دیدگاه ها) شنیده شود.
آقای رییسی با اشاره به لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ گفت: تلاش شده، بودجه بدون کسری و تورم زا نباشد. الان تورم کنترل شده است، اما نه آنچنانی که مورد انتظار مردم است. تلاش شده کنترل بازار صورت بگیرد.
رییس جمهور با اشاره به اینکه فروش نفت و صادارات افزایش پیدا کرده است گفت: دولت تلاش کرده اولویت‌های خودش را فراموش نکند.
رییسی درباره انتخاب مسولان اجرایی (کابینه) هم گفت: اکثر اعضای دولت عضو هیئت علمی دانشگاه هستند.
رئیس جمهور اظهار داشت: این دفعه در قضیه مذاکرات عده‌ای شبانه روز در تلاشند، نرخ ارز را بالا ببرند و ثابت کنند (نرخ) دلار به مذاکرات وصل است. دستگاه‌های امنیتی پیگیری می‌کنند. اما هرگز سفره مردم را به مذاکرات بند نخواهیم کرد.
رییسی در ادامه با بیان اینکه با حرف‌های حاشیه‌ای جا نخواهیم خورد، گفت: من آینده را بسیار روشن میبینم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما