به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سیدمحمد عابدی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران به شهروندان توصیه کرد، برای  پیشگیری از ابتلاء به  این نوع بیماری گوشت مورد نیاز خود  را  از مراکز عرضه فرآورده‌های گوشتی که تحت نظارت شبکه دامپزشکی فعالیت دارند تهیه کنند.

وی افزود: با تدابیر انجام شده و پیگیری‌های لازم سالن پیش سرد‌کن در کشتارگاه دام اهر برای نگهداری گوشت‌های ذبح شده برای مدت محدود و برای به حداقل رساندن آلودگی در مرحله اجرا است.

این مقام مسؤول شهرستان اهر را با دارا بودن قریب به یک میلیون واحد دامی  یکی از مناطق مهم دامی استان بر شمرد و راه‌اندازی صنایع تبدیلی و بسته‌بندی فرآورده‌های گوشتی و لبنی را دارای توجیه فنی و اقتصادی برای سرمایه‌گذاران عنوان کرد و افزود: در این زمینه فرمانداری اهر از سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی و دامی حمایت می‌کند.

عابدی افزود: برای ارائه خدمات مطلوب به شاغلان  و فعالان درحوزه خرید و فروش دام، میدان دواب جدید با رعایت موازین بهداشتی با تمام امکانات توسط  سرمایه‌گذار بخش خصوصی آماده شده که تلاش داریم با هماهنگی فعالان  این امر میدان دواب به محل جدید انتقال یابد.

فرماندار اهر گفت: خوشبختانه در تب برفکی و آنفولانزای فوق حاد پرندگان با هماهنگی‌های ادارات خدمت‌رسان تلاش شده بود که تلفات دام و طیور را در شهرستان اهر به حداقل برسانیم که خوشبختانه این امر محقق شد و در حال حاضر نیز برای جلوگیری از شیوع بیماری «تب کریمه کنگو» اعضای مدیریت بحران شهرستان اهر در آمادگی کامل هستند تا اگر موارد مشکوکی مشاهده شود اقدامات لازم در کمترین زمان انجام شود.

منبع: فارس