به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، داود بهبودی ظهر امروز شنبه در نشست خبری خود در تبریز گفت: بودجه زبان مالی و پولی دولت بوده ولی کل اقتصاد بودجه نیست.

وی با بیان اینکه بودجه به اقتصاد کشور جهت می‌دهد، ادامه داد: ۵۰ دستگاه از لایحه بودجه ردیف مستقل دارند، بقیه نهادها زیر این دستگاه‌ها قرار گرفته‌اند.

بهبودی با اشاره به اینکه بودجه برنامه پولی دولت برای کشور است که از چه منابعی درآمد کسب و در کجا خرج خواهد شد، گفت: سیاست‌های پولی، تکالیف دولت، مدیریت نیروی انسانی و … رویکرد دولت را در بودجه مشخص می‌کند.

وی افزود: در سال‌های گذشته عده‌ای برای بودجه خود ردیف باز کرده بودند و نزدیک به هزار ردیف بودجه ایجاد شده بود. نظام برنامه ریزی ما در سال‌های گذشته بخشی بوده و نمی‌توان به یکباره آن را تغییر داد اما اگر در سال‌های آینده استان‌ها محور باشند، اوضاع ساماندهی می‌شود.

بهبودی ابراز داشت: اگر با شرایط فعلی پیش رویم و روند اتمام پروژه‌ها کند باشد به ۵۰ سال زمان برای اتمام پروژه‌های فعلی استان نیاز خواهیم داشت. با تورم و قیمت‌های فعلی به ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام استان نیاز است البته به شرطی که تخصیص اعتبارات به صورت کامل و نقد داده شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: در بودجه سال آینده میزان وصول مالیات استان آذربایجان شرقی ۱۱ هزار میلیارد ریال است که این رقم امسال حدود ۶,۵۰۰ میلیارد ریال بود.

بهبودی با بیان اینکه سال آینده در بحث وصول مالیات رشد ۷۸ درصدی نسبت به امسال داریم، افزود: سهم درآمدی استان ۲.۵۸ درصد کل کشور است.

منبع: مهر