به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علی حق‌بیگی گفت: مردم آذربایجان شرقی در زمینه مشارکت در طرح‌های اجرایی ستاد بازسازی در حرم‌های مطهر عراق خوش درخشیدند.

وی با تاکید بر اینکه بازسازی عتبات عالیات فرصت طلایی و تاریخی است، اظهار داشت: برخی فکر می‌کنند که بازسازی توسط اعتبارات دولتی انجام می‌گیرد، در حالی که با پول و کمک مردم و شیعیان در حال انجام است، به طوری که ما در استان زنان مومنه‌ای داریم که طلاهای خود را برای بازسازی عتبات عالیات وصیت کرده‌اند.

حق‌بیگی با تاکید بر اینکه ریالی از پول صندوق‌ها برای کمک به بازسازی عتبات عالیات در جای دیگر هزینه نمی‌شود، افزود: مردم استان در اجرای هفت پروژه در کربلا و نجف و در ساخت صحن عقیله بنی‌هاشم با ۱۶۵ هزار متر زیربنا با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی و صحن امام زمان (عج) در کاظمین مشارکت می‌کنند.

به گفته «حق‌بیگی» مردم استان طی سال گذشته نیز یک میلیارد تومان برای ساخت نیم ضریح تل زینبیه کمک کردند.‌

وی برنامه سال ۱۴۰۱ ستاد بازسازی عتبات عالیات استان را جذب کمک حداقل پنج هزار تومانی از هر شهروند آذربایجان شرقی عنوان کرده و ابراز امیدواری کرد که همه ساکنان استان در این طرح مشارکت کنند.

حجت‌الاسلام حسن جعفریان، امام جمعه هشترود هم از ارسال کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم هشترود به عتبات طی سال گذشته قدردانی کرد و گفت: ساکنان هشترود هرساله گچ، آب معدنی، طلا و پول نقد به عتبات عالیات اهدا می کنند.

وی ادامه داد: از جمله این کمک ها می توان به اهدای طلا توسط خیر هشترودی حاج مجید غفارزاده، ۲۰ تن آرد به موکب های اربعین، آب معدنی توسط خیر حاج محمود بخشی‌نژاد، ۵۰ تخته فرش و یکهزار و ۵۰۰ عدد  بالش اشاره کرد.

به گفته وی باید مسیر تردد زائران از ایران تا کربلا به امکانات رفاهی مثل مسجد، سرویس بهداشتی و استراحتگاه مجهز شود.

در این جلسه خیر هشترودی، حاج مجید غفارزاده ۱۰۰ تن گچ به عتبات عالیات اهدا کرد؛ این خیر هشترودی از ابتدای شیوع کرونا تاکنون هر ماه بیش از ۳۰۰ بسته غدایی و غذای گرم در مجموع به ارزش چهار میلیارد تومان به ساکنان این شهرستان کمک کرده است.

منبع: ایرنا