به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سرهنگ محمد باقر سلیمی درباره تقسیط و بخشودگی جرایم رانندگی تا پایان دی ماه، اظهار داشت: برابر مصوبه هیئت دولت و مجوز مجلس شورای اسلامی، سوابق دو برابر شده جرایم رانندگی مرتبط تا پایان سال ۱۳۹۹، مشمول بخشیدگی واقع شد و هموطنان عزیز که دارای سوابق تخلفاتی بودند، فرصت دارند همان اصل جریمه یا اصطلاحاً مأخذ یک برابری مربوط به تخلفات سال ۹۹ و ماقبل آن را پرداخت کنند.
رئیس پلیس ترافیک شهری پلیس راهور با تأکید بر اینکه این فرصت قابل تمدید نیست، گفت: بخشودگی شامل تمام جرایم از جمله جرایمی است که مانند جرایم تسلیمی و جرایم ثبت شده توسط سامانه‌های نظارتی و دوربین‌های ثبت تخلفات مشمول دو برابری بودند و برابر قانون در صورت عدم پرداخت در مدت ۶۰ روز، مأخذ دو برابری شامل آنها شده است.
وی تصریح کرد: رانندگان، تخلف رانندگی را اصطلاحاً جزو سبد خانوار یا هزینه جاری و روزانه نبینند و ارتکاب تخلف نداشته باشند.
این مقام انتظامی در پاسخ به این سؤال که آیا برای بخشودگی جرائم رانندگی سقف و محدودیتی درنظر گرفته شده است، عنوان کرد: خیر، هیچ سقفی در این رابطه وجود ندارد و تمام مالکان و دارندگان وسایل‌نقلیه با هر سابقه تخلفی که داشتند و مشمول دوبرابری شده، می‌توانند در این طرح ورود و از فرصت یک ماه باقیمانده استفاده کنند.
سلیمی با بیان اینکه درصد قابل توجهی از رانندگان و مالکان وسایل‌نقلیه از این طرح استفاده کردند، متذکر شد: این طرح شامل انواع وسایل‌نقلیه حتی موتورسیکلتها می‌شود.
به گفته رئیس پلیس ترافیک شهری پلیس راهور، هموطنان از طریق راه‌های مختلف همچون سایت راهور ۱۲۰، درگاه‌های پلیس من، دفاتر خدمات انتظامی و مراجعه به واحدهای اجرائیات و ستادهای ترخیص پلیس راهور، از این طرح استفاده کنند.
وی با بیان اینکه این طرح از ابتدای سال ۱۴۰۰ آغاز شده، خاطرنشان کرد: بخشودگی دوبرابری جرائم رانندگی شامل جرائم رانندگی روی داده در سال ۱۴۰۰ نمی‌شود و فقط مربوط به جرائمی است که تا پایان سال ۹۹ ثبت شده است.
سلیمی درباره نحوه تقسیط جرائم رانندگی نیز بیان کرد: تقسیط، اختیار و شرایطی بود که برای وسایل‌نقلیه‌ توقیفی ایجاد شده و یکی از بزرگترین موانع ترخیص آنها، پرداخت خلافی است؛ بعضاً مبالغ خلافی‌ها بالا بود و عزیزان نمی‌توانستند در یک مرحله آنها را پرداخت و وسیله‌نقلیه را ترخیص کنند.
رئیس پلیس ترافیک شهری پلیس راهور افزود: شرایط تقسیط فراهم شد و این عزیزان می‌توانند در مرحله ثبت درخواست تقسیط در بیش از هزار و ۲۰۰ خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) را ثبت کنند که همکاران من بررسی لازم را انجام می‌دهند و متقاضیان به مدت یک سال با پرداخت قسطی و ماهیانه می‌توانند تعهد به تسویه دهند و وسیله‌ نقلیه خود را ترخیص کنند.
وی تصریح کرد: شرایط مذکور فقط ویژه وسایل‌ نقلیه‌ای است که توقیف شدند و متقاضی به دلیل بالا بودن مبلغ خلافی و مشکلات اقتصادی، امکان پرداخت یک‌مرحله‌ای میزان خلافی را نداشته باشد.
این مقام انتظامی با بیان اینکه اکنون وسایل‌نقلیه به دلیل خلافی بیش از سه میلیون تومان توقیف می‌شوند، از دارندگان خواست حتی یک تخلف کوچک نداشته باشند و به این سقفها توجه نکنند.
سلیمی در پاسخ به این سؤال که آیا امکان استفاده همزمان از طرح بخشودگی جرائم دو برابری و تقسیط جرائم رانندگی برای متقاضیان وجود دارد، گفت: بله، کاملاً، بحث تخفیف دوبرابری مشمول تمام وسیله‌نقلیه شده است، چه آنهایی که اکنون توقیف هستند یا اینکه در توقیف نیستند؛ شرایط تقسیط نیز ذکر شد.
رئیس پلیس ترافیک شهری پلیس راهور در پاسخ به این سؤال که آیا احتمال دارد که جرائم رانندگی سال ۱۴۰۰ نیز مشمول بخشودگی دوبرابری شود، گفت: در این رابطه اطلاعی نداریم، تابع مصوبات هیئت محترم دولت و مجلس هستیم و در صورت اخذ تصمیم، نتیجه آن به اطلاع عموم می‌رسد.

منبع: مهر