به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حسین حاتمی در مراسم شکرگزاری و تکریم کارکنان مجتمع کشت و صنعت شهید سلیمانی گفت: در نتیجه‌ این سرمایه‌گذاری‌های مولد که منطبق با سیاست‌های گام دوم انقلاب است، علاوه بر برقراری زنجیره‌ تولید و کمک به تأمین امنیت غذایی کشور، بیش از ۱۳۰ نفر از جوانان بیکار خداآفرینی به صورت دایمی مشغول به‌ کار شده‌اند.
وی گفت: قرار است سرمایه‌گذار فعلی با صرف یک هزار میلیارد تومان دیگر در یک‌سال آینده ۵۰۰ فرصت شغلی جدید در پایاب سد خداآفرین ایجاد کند.
حاتمی اضافه کرد: پایاب سد خداآفرین با هفت هزار هکتار وسعت و مجهز به شبکه‌ فرعی آبیاری، پیش‌تر جزو اراضی ملی بود که اکنون برای ایجاد صنایع مرتبط باکشاورزی و اشتغال‌ پایدار، به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار شده است.
وی یادآوری کرد: پیشرفت فیزیکی کل طرح شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین ۸۰ درصد است.
نماینده مردم کلیبر، هوراند و خداآفرین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این پروژه با وسعت ۴۳ هزار هکتار در محدوده استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین بزرگ ترین و مدرن ترین شبکه شمالغرب کشور است که آب مورد نیاز آن از طریق سد مخزنی خداآفرین و سد تنظیمی-انحرافی قیزقلعه تامین می‌شود
شهرستان ۳۷ هزار نفری خداآفرین در ۲۱۰ کیلومتری شمال شرق تبریز در حاشیه جنوبی رودخانه مرزی ارس واقع شده است؛ سد مخزنی خداآفرین با ۱.۶ میلیارد مترمکعب ظرفیت و سد انحرافی و تنظیمی «قیزقلعه‌سی» با بیش از ۵۰ میلیون مترمکعب ظرفیت در بالادست اراضی کشاورزی خداآفرین واقع شده اند.
شهرستان خداآفرین به دلیل داشتن اراضی حاصلخیز و مرغوب، ظرفیت های بی بدیلی برای توسعه کشاورزی دارد و وجود شبکه آبرسانی سدهای فوق الذکر نیز بر این مزیت می افزاید.

منبع: ایرنا