به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، غلامرضا رسول زاده، روز سه شنبه در گفت و گویی با بیان اینکه هم اکنون تردد در همه جاده های آذربایجان شرقی در جریان است، بیان کرد: در بارش های اخیر ۲ هزار و ۳۴۰ کیلومتر – باند از راه های روستایی با استفاده از حدود ۷۴۴ تن مخلوط توسط گروه های راهداری برف روبی و نمک پاشی شده است.

وی با اشاره به اینکه در عملیات راهداری زمستانی در بارش های اخیر بیش از ۳۳۳ مورد راه روستایی در شهرستان های مختلف استان برف روبی و نمک پاشی شده است، اظهار داشت: در بارش های اخیر راه ارتباطی بیش از ۲۰۰ روستای شهرستان های چاراویماق، هشترود، اهر، ورزقان و مرند که عموما در مناطق سخت عبور قرار داشتند، به علت بارش برف و کولاک مسدود شده بود.

معاون راهداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در این بارش ها راهداران در جاده های مختلف استان به ۶۰ خودرو گرفتار در برف و کولاک کمک رسانی کردند.

رسول زاده، ادامه داد: بیش از ۱۴ هزار کیلومتر راه ارتباطی استان زیر پوشش عملیات راهداری زمستانی این اداره کل بوده و ۳۸ نقطه کوهستانی استان نیز برف گیر هستند؛ این اداره کل با بکارگیری همه امکانات، استقرار در مسیرهای حوزه استحفاظی و افزایش گشت های راهداری به ویژه در جاده های پرتردد نسبت به خدمات رسانی به مترددکنندگان جاده ها اقدام می کند.

وی یادآوری کرد: راهدارخانه های واقع در جاده های اصلی و فرعی نیز جهت امدادرسانی و ارایه خدمات به موقع به مسافران و کاربران راه ها، تجهیز و آماده سازی شده و راهداران آماده همکاری و تعامل با مسوولان استانی و شهرستانی، نیروهای انتظامی و پلیس راه، هلال احمر و سایر نیروهای امدادی برای افزایش ایمنی عبور و مرور در فصل زمستان هستند.

رسول زاده، به مردم و مسافران توصیه کرد قبل از انجام سفر از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که ۲۴ ساعته پاسخگو است، در خصوص وضعیت راه ها و شرایط آب و هوایی اطلاعات کسب و از اپلیکیشن ۱۴۱ و وب سایت www.۱۴۱.ir نیز برای آگاهی از وضعیت آب و هوایی جاده ها استفاده کنند.

وی اظهار داشت: رانندگان و مسافران برای تردد در جاده ها به ویژه مناطق کوهستانی در فصل زمستان و موقع بارش برف، خودرو خود را به زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی مجهز کنند و با خود پوشاک زمستانی به همراه داشته باشند.

آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.

این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

منبع: ایرنا