به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار کارکنان معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با وی در تبریز با تاکید بر ضرورت سواد آموزی در مناطق مختلف استان به خصوص مناطق محروم و روستاها گفت: سوادآموزی در رشد و تکامل جوامع در حال توسعه نقش اساسی ایفا می‌کند.

آل هاشم با اشاره به اینکه سواد آموزی در رعایت حقوق شهروندی نیز جایگاه مهمی دارد، ادامه داد: یکی دیگر از موضوعات مهم نقش سواد آموزی در کاهش آسیب‌های اجتماعی جامعه است که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بی سوادی عامل بردگی ملت‌ها است، ابراز داشت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های استعمارگران برای بردگی فکری ملت‌ها در طول تاریخ، بی‌سواد نگه داشتن آن‌ها بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه استعمارگران سوادآموزی را به ضرر منافع خود می‌دانستند، ادامه داد: در دوران‌های گذشته تنها طبقه اشراف حق ادامه تحصیل داشتند.

وی سپس با بیان اینکه ابتکار، خلاقیت و تلاش فعالان عرصه آموزش در دوران کرونا ماندگار است، گفت: مشارکت تمامی دستگاه‌ها از جمله رسانه‌ها در ترغیب و تشویق بی سوادان به شرکت در کلاس‌ها ضروری است

آل هاشم افزود: سوادآموزان پیش از یادگیری مهارت خواندن و نوشتن به موضوعاتی نیاز دارند که در زندگی آنها کاربرد داشته باشد و از جمله نیازهای این بخش شامل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است که باید توسط نهادهای مزبور جدی گرفته شود.

منبع: مهر