به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حجت الاسلام محمد علی نظری در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان اهر از برگزاری همایش جشن گلریزان به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی (ع) در این شهرستان خبر داد و گفت: ۴۹ زندانی در حوزه قضائی شهرستان اهر واجد شرایط برای آزادی از زندان هستند که این کار با یاری مردم و خیرین عملی خواهد شد.

وی در خصوص جرایم این افراد گفت: ۲۹ نفر از زندانیان واجد شرایط برای جرایم مالی، ۳ نفر محکوم به پرداخت دیه برای جرایم غیر عمد و ۱۷ نفر دیگر نیز در خصوص پرداخت مهریه در زندان هستند که امیدواریم در همایش جشن گلریزان امسال با یاری مردم و خیرین شهرستان این امر محقق شود.

نظری در خصوص زمان و مکان برگزاری این جشن گفت: جشن گلریزان امسال در روز شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶، مصادف با ۱۵ رمضان ۱۴۳۸ از ساعت ۱۸:۳۰ الی ۲۰:۳۰ در تالار بهارستان برگزار خواهد شد.

وی همچنین افزود: از شهروندان و خیرین روزه دار درخواست می کنیم تا در صورت تمایل مساعدت های خود را در ماه احسان و انفاق به جهت آزادسازی زندانیان واجد شرایط به شماره حساب ۰۱۰۶۲۶۰۵۹۷۰۰۷ نزد بانک ملی واریز کنند.

رئیس دادگستری اهر در ادامه یکی از سیاست های دستگاه قضایی را کاهش جمعیت کیفری دانست و گفت: منظور از کاهش جمعیت کیفری این است که جمعیت زندانی در جامعه کاهش یابد که این به معنی بخشش قانون گریزان، برهم زنندگان نظم عمومی، متجاوزان به بیت المال، کلاه برداری، سرقت، اختلاس، رشوه و … نیست و بر اساس قانون به جرائم که برای آن ها مجازات تعیین شده حکم صادر می شود.

حجت الاسلام نظری افزود: دستگاه قضایی در راستای کاهش جمعیت کیفری هر ساله با برگزاری جشن گلریزان مبالغی از مردم و خیرین برای آزاد سازی افراد واجد شرایط که به ذلایل جرائم غیر عمد، مسائل مالی، مهریه و … در زندان هستند، جمع آوری می شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه زندانیان حوزه های قضایی اهر، کلیبر، خداآفرین، ورزقان، خاروانا و هوراند در زندان اهر نگهداری می شوند، مردم اهر نسبت به سایر شهرستان ها با وجود مسائل اقتصادی مساعدت بیشتری نسبت به آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد دارند.

رئیس دادگستری اهر در خصوص جشن گلریزان سال گذشته نیز گفت: در سال گذشته با همت مردم فهیم شهرستان اهر ۳۴ نفر از زندانیان محکومین مالی و جرائم غیر عمد شهرستان اهر از زندان آزاد و به آغوش خانواده ها بازگشتند.

وی با اعلام اینکه بخشی از جریمه های زندانیان جرائم غیر عمد از سوی مردم و بخشی دیگر نیز از سوی ستاد دیه استان تأمین می شود، گفت: خوشبختانه سال گذشته با مساعدت مردم و خیرین شهرستان اهر، نزدیک به ۴۲ میلیون تومان از سوی خیرین زمینه آزادی ۳۴ زندانی واجد شرایط فراهم شد.

نظری همچنین از آزادی ۲ نفر از زندانیان محکوم به قصاص پس از ۱۶ سال تحمل حبس در شهرستان اهر خبر داد و گفت: با همت دادگستری و زندان اهر، دو نفر زندانی محکوم به قصاص که ۱۶ سال در زندان منتظر حکم قصاص بودند، با جلب رضایت از اولیای دم و با جمع آوری مبالغی برای پرداخت دیه، به آغوش خوانواده برگشتند.

رئیس دادگستری شهرستان اهر در پایان در خصوص این زندان جدیدالاحداث شهرستان اهر گفت: بر اساس پیش بینی های انجام شده، امیدواریم عملیات عمرانی زندان جدید الاحداث اهر در سه ماهه پایانی سال به اتمام برسد و مورد بهره برداری قرار گیرد.