به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، احمد محرم‌زاده شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران در اهر در واکنش به اظهارات یکی از نماینده‌های مردم کرمان در رابطه با مخالفت نمایندگان کرمان با حمایت شرکت ملی صنایع مس ایران از تیم‌های تراکتور و ماشین‌سازی تبریز اظهار داشت: اخیراً دو جلسه با حضور نائب‌رئیس مجلس، وزیر صمت، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران و نمایندگان آذربایجان‌شرقی در رابطه با حمایت شرکت از تیم‌های تراکتور و ماشین‌سازی تبریز در مجلس شورای اسلامی و دیگری در شرکت مس برگزار شد، اما دلیل مخالفت نمایندگان کرمان با حق‌طلبی آذربایجان‌شرقی مشخص نیست.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی بابیان این‌که ایجاد فضای دوقطبی کرمان- آذربایجان‌شرقی محکوم به شکست است، گفت: نماینده کرمان باید توجه داشته باشند که حوزه مسئولیت شرکت ملی صنایع مس ایران «صرفاً کرمان» نیست، مگر آذربایجان‌شرقی معادن کمی دارد؛ پس این حجم کنسانتره مس آذربایجان‌شرقی به کجا می‌رود؟!

وی یادآور شد: حق گرفتنی است، مردم آذربایجان‌شرقی حق دیگران را طلب نکرده‌اند، خواسته‌ی نمایندگان آذربایجان‌شرقی فقط آن چیزی است که حق ماست، هیچ‌گاه نگفته‌ایم حق مردم کرمان را صرف مردم استان ما کنید، اگر قرار باشد بگوییم ما نیز زبان انتقاد از شرکت مس را داریم و اکنون می‌گوییم چرا بیشترین حجم مسئولیت‌های اجتماعی در کرمان خلاصه می‌شود و مردم آذربایجان‌شرقی از خدمات شرکت مس محروم‌اند.

محرم‌زاده ادامه داد: اگر شرکت مس به اندازه معادن فعال، تولید کنسانتره مس و سود سرشار تنها بر مبنای قانون معادن سهم آذربایجان‌شرقی را پرداخت می‌کرد هیچ اعتراضی صورت نمی‌گرفت. تابه‌حال که مردم نجیب آذربایجان از اینکه سهم استان برای کرمان هزینه شده دَم نزده‌اند ولی اکنون به سخنان تفرقه‌افکنانه نماینده مردم شریف کرمان پاسخ می‌دهند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که نماد ورزش آذربایجان‌شرقی «تیم تراکتور» است، خاطرنشان کرد: ما برای حمایت شرکت ملی صنایع مس ایران از «تیم تراکتور و ماشین‌سازی» که جزو مطالبات به‌حق است پیگیر هستیم و چیزی جزء حق قانونی را مطالبه نمی‌کنیم.

وی، بر لزوم تأسیس شرکت مس آذربایجان تأکید و اضافه کرد: تاکنون منابع معدنی آذربایجان‌شرقی به کرمان می‌رفت و آن‌ها از حق آذربایجان بهره‌مند می‌شدند، اما امروز مطالبه‌ی ما تأسیس شرکت مس آذربایجان و عمل شرکت ملی صنایع مس ایران به مسئولیت‌های اجتماعی است، مطالبه‌گری مردم آذربایجان‌شرقی با حاشیه‌سازی، فراموش نمی‌شود. تا جایی که اطلاع داریم کرمان همیشه به منابع آذربایجان‌شرقی نیاز داشته است.