اخبار شهرستان » اخبار منطقه ارسباران » اقتصادی
کد خبر : 5616
شنبه - 20 خرداد 1396 - 17:11

نشست مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان و نماینده جدید اهر و هریس

نماینده جدید اهر و هریس که در انتخابات میان دوره ای وارد خانه ملت شد در نشستی با مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی مسائل شهرک های صنعتی این دو شهرستان را بررسی کردند.

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان در این نشست، اظهار کرد:‌ دو شهرک و یک ناحیه صنعتی در حوزه انتخابیه اهر و هریس وجود دارد که خوشبختانه زیرساخت های آن ها نیز تامین شده است.

سیدمرتضی نیرومند اسکویی افزود:‌ شهرک صنعتی اهر با ۲۴۵ هکتار زمین در اختیار و ۹۸ هکتار فاز عملیاتی، ۷۴ هکتار زمین صنعتی دارا بوده که تا کنون در این شهرک ۵۷ فقره قرارداد بین این شرکت و سرمایه گذاران منعقد شده است.

وی ادامه داد:‌شهرک صنعتی بیلوردی که ۱۲۳ فقره قرارداد واگذاری در آن منعقد شده نیز دارای ۱۳۴ هکتار اراضی در اختیار بوده که کل آن عملیاتی شده و ۱۰۳ هکتار زمین صنعتی ایجاد شده است.

نیرومند اسکویی ابراز کرد: ناحیه صنعتی زرنق نیز با هشت هکتار وسعت زمینه ای برای انعقاد ۱۸ قرارداد سرمایه گذاری شده است.

نماینده مردم اهر و هریس نیز در این نشست با بیان اینکه در دوران نمایندگی خدمتگذار صنعتگران خواهم بود، افزود:‌اشتغال مهم ترین موضوع مراجعات مردمی بوده و تمام تلاش خود را برای اشتغال جوانان منطقه خواهم کرد.

بیت الله عبداللهی افزود: فعال کردن ظرفیت های معدنی و صنعتی اهر و هریس راهی است که می تواند در حل معضل اشتغال و توسعه اقتصادی این حوزه انتخابیه کمک رسان باشد.

وی ادامه داد: خوشبختانه زیرساخت های صنعتی خوبی توسط شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی در اهر و هریس به وجود آمده و از این لحاظ مشکلی وجود ندارد، ولی باید نسبت به حل مشکلات بیمه ای و بانکی واحدهای مستقر در آن ها اقدامات جدی به عمل آورد.