به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان در این نشست، اظهار کرد:‌ دو شهرک و یک ناحیه صنعتی در حوزه انتخابیه اهر و هریس وجود دارد که خوشبختانه زیرساخت های آن ها نیز تامین شده است.

سیدمرتضی نیرومند اسکویی افزود:‌ شهرک صنعتی اهر با ۲۴۵ هکتار زمین در اختیار و ۹۸ هکتار فاز عملیاتی، ۷۴ هکتار زمین صنعتی دارا بوده که تا کنون در این شهرک ۵۷ فقره قرارداد بین این شرکت و سرمایه گذاران منعقد شده است.

وی ادامه داد:‌شهرک صنعتی بیلوردی که ۱۲۳ فقره قرارداد واگذاری در آن منعقد شده نیز دارای ۱۳۴ هکتار اراضی در اختیار بوده که کل آن عملیاتی شده و ۱۰۳ هکتار زمین صنعتی ایجاد شده است.

نیرومند اسکویی ابراز کرد: ناحیه صنعتی زرنق نیز با هشت هکتار وسعت زمینه ای برای انعقاد ۱۸ قرارداد سرمایه گذاری شده است.

نماینده مردم اهر و هریس نیز در این نشست با بیان اینکه در دوران نمایندگی خدمتگذار صنعتگران خواهم بود، افزود:‌اشتغال مهم ترین موضوع مراجعات مردمی بوده و تمام تلاش خود را برای اشتغال جوانان منطقه خواهم کرد.

بیت الله عبداللهی افزود: فعال کردن ظرفیت های معدنی و صنعتی اهر و هریس راهی است که می تواند در حل معضل اشتغال و توسعه اقتصادی این حوزه انتخابیه کمک رسان باشد.

وی ادامه داد: خوشبختانه زیرساخت های صنعتی خوبی توسط شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی در اهر و هریس به وجود آمده و از این لحاظ مشکلی وجود ندارد، ولی باید نسبت به حل مشکلات بیمه ای و بانکی واحدهای مستقر در آن ها اقدامات جدی به عمل آورد.