اخبار ایران و جهان » سیاسی
کد خبر : 56234
یکشنبه - 19 دی 1400 - 17:02

مجلس کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ را تصویب کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز خود، یکشنبه ۱۹ دی‌ماه، کلیات لایحه بودجه سال آینده را تصویب کردند.

مجلس کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ را تصویب کرد

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، نمایندگان مجلس در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه ۱۹ دی‌ماه) مجلس شورای اسلامی که به بررسی کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور اختصاص داشت، پس از استماع سخنان رئیس جمهور کشورمان و توضیحات رئیس سازمان برنامه و بودجه و دلایل موافقان و مخالفان کلیات این لایحه، در نهایت از مجموع ۲۶۱ نماینده حاضر، کلیات بودجه سال آینده را با ۱۷۴ رأی موافق، ۷۶ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع به تصویب رساندند.

بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور از حیث منابع و مصارف بالغ بر سی و شش میلیون و سیصد و ده هزار و هفتصد و چهار میلیارد و ششصد و بیست و هشت میلیون (۳۶.۳۱۰.۷۰۴.۶۲۸.۰۰۰.۰۰۰) ریال است.

براساس مصوبه جدید مجلس در مورد نحوه رسیدگی به لوایح بودجه سنواتی، با تصویب کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱، جزئیات آن به کمیسیون تلفیق رفته تا کار کارشناسی نمایندگان مجلس به‌روی آن انجام شود.

طبق تغییرات صورت‌گرفته در آیین‌نامه داخلی مجلس، با تصویب کلیات بودجه در صحن علنی، نمایندگان مجلس حداکثر ۱۰ روز فرصت دارند تا پیشنهادات خود را به کمیسیون‌های تخصصی ارائه دهند. هم‌زمان با ارائه پیشنهادات وکلای ملت، کمیسیون تلفیق نیز ۱۵ روز فرصت دارد تا جزئیات لایحه را مورد بررسی قرار دهد که البته این فرصت ۱۵روزه با موافقت هیئت رئیسه مجلس قابلیت تمدید برای ۱۵ روز دیگر را دارد.

منبع: تسنیم