اجتماعی » اخبار منطقه ارسباران
کد خبر : 5653
یکشنبه - 21 خرداد 1396 - 13:17

دوره های کارآفرینی برای جوانان ورزقان برگزار می‌شود

فرماندار ورزقان گفت: در قالب طرح غنی سازی اوقات فراغت و با هدف ایجاد اشتغال و افزایش تولید، برای جوانان شهرستان ورزقان به صورت روستا به روستا در مدت سه ماه با بهره گیری از اساتید دانشگاه و کارآفرینان برتر دوره کارآفرینی برگزار می‌شود.

دوره های کارآفرینی برای جوانان ورزقان برگزار می‌شود

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حسن یحیوی در جلسه ستاد ساماندهی جوانان شهرستان ورزقان با اعلام این خبر، افزود: اشتغال به عنوان یکی از جدی ترین مشکلات جامعه مطرح است که این مشکل تنها با خلاقیت در استفاده از توانمندی‌های موجود مناطق حل می‌شود.

وی گفت: شهرستان ورزقان نیز در زمینه‌های گردشگری، صنایع پایین دستی معادنی چون مس و طلا، کشاورزی، پرورش آبزیان و زنبور عسل و… توانمندی‌های بسیاری دارد که افراد جویای کار و علاقمند به اشتغال می‌توانند با برنامه ریزی مناسب از این ظرفیت‌های بالقوه استفاده نمایند و ما مسئولین شهرستان نیز با تمام توان و با آمادگی کامل از کارآفرینان حمایت خواهیم کرد.

فرماندار شهرستان ورزقان غنی سازی اوقات فراغت را برای جلوگیری از بروز ناهنجاری اجتماعی در جامعه بسیار مهم ارزیابی کرد و از تمامی ادارات شهرستان خواستار ارائه برنامه‌های لازم در ارتباط با غنی سازی اوقات فراغت شد.

وی خواستار برگزاری مسابقات مختلف ورزشی به ویژه بازی‌های بومی و محلی در روستاهای شهرستان شد و از برگزاری کلاس‌های آموزش‌ رشته‌های ورزشی برای پسران و دختران شهرستان توسط باشگاه فرهنگی و ورزشی مس سونگون ورزقان و اداره ورزش و جوانان شهرستان خبر داد.

سید علی موسوی معاون فرماندار شهرستان ورزقان نیز در این جلسه از برنامه‌های متنوع اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ستاد برای جوان شهرستان خبر داد و افزود: نشست‌های متعددی با جوانان روستاهای مختلف شهرستان با هدف بررسی مشکلات جوانان و استفاده از توانمندی‌های آنان در راستای توسعه بیش از پیش شهرستان خواهیم داشت.