اخبار استان آذربایجان شرقی » حوادث
کد خبر : 56545
یکشنبه - 26 دی 1400 - 16:55
معاون امداد و نجات هلال احمر آذربایجان ‌شرقی:

برف و کولاک عملیات جستجوی ۲ کوهنورد مفقود در ارتفاعات میشو را متوقف کرد

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان‌شرقی در خصوص عملیات امداد و نجات ۲ کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات میشو این استان، گفت: به دلیل بارش برف و برودت هوا و کولاک شدید عملیات جستجو متوقف شده است.

برف و کولاک عملیات جستجوی ۲ کوهنورد مفقود در ارتفاعات میشو را متوقف کرد

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سیدعلی سیدی روز یکشنبه در گفت و گویی اظهار داشت: تیم امدادگران جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی از شهرستان های تبریز، مرند و شبستر روز گذشته برای پیدا کردن کوهنوردان مفقود شده که عمو و برادرزاده هستند، در ارتفاعات میشو در منطقه حاضر شدند و تا پاسی از شب عملیات ادامه داشت.

وی گفت: به دلیل بارندگی های سنگین در منطقه و احتمال سقوط بهمن، با هماهنگی های انجام شده با فرمانداری و ارگان های محلی عملیات جستجو تعویق شده، ولی امدادگران عملیاتی در منطقه حاضر هستند تا با مساعد شدن وضعیت آب و هوایی جستجو ادامه یابد.

سیدی افزود: با توجه به اطلاعاتی که از هواشناسی دریافت شده، ناپایداری جوی تا بعد از ظهر امروز ادامه خواهد داشت و در صورت قطع بارندگی بلافاصله عملیات شروع خواهد شد.

کارشناسان هواشناسی آذربایجان شرقی از سه روز قبل درباره صعود کوهنوردان به ارتفاعات استان به علت بارش شدید برف و بوران هشدار داده بودند.

زمستان سال گذشته هم یک کوهنورد در ارتفاعات میشو گم شده بود که با تلاش تیم امدادی هلال احمر نجات یافت.

«میشو» از رشته کوه‌های آذربایجان شرقی در حد فاصل شهرستان های شبستر و مرند است.

بلندترین قله آن علی علمدار با ارتفاع ۲ هزار و ۸۵۵ متر در شمال دریاچه ارومیه قرار دارد و جلگه تبریز و دریاچه ارومیه را از جلگه مرند جدا می‌کند.

فلک داغی با ارتفاع ۲ هزار و ۸۴۷ متر معروفترین قله رشته کوههای میشو می‌باشد که صعود به آن از استقبال بیشتری برخوردار می‌باشد و در تمام فصول سال کوهنوردان به این قله صعود می‌کنند.

منبع: ایرنا