به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر اسماعیل جبارزاده در نشست ستاد ملی تبریز ۲۰۱۸ با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، با اشاره به مهم‌ترین اقدامات انجام شده در استان در این خصوص، گفت: با توجه به اهمیت تهیه طرح جامع گردشگری استان، انتظار داریم دستگاه‌های مرکزی، همکاری‌های لازم را با دستگاه‌های استانی انجام دهند.

وی اظهار کرد: انتظار داریم ازاین‌پس نیز همچون گذشته با همکاری شهرداری، مردم و دستگاه های اجرایی دخیل در امر تبریز ۲۰۱۸، میزبانی خوبی از گردشگران داخلی و خارجی در تبریز و محورهای گردشگری استان داشته باشیم.

جبارزاده با بیان اینکه این رویداد از جهات مختلف دارای اهمیت است و در حال‌ حاضر ۳۰ دستگاه عضو ستاد ملی آن هستند، گفت: برگزاری هر چه باشکوه‌تر این رویداد می‌تواند به معرفی تبریز و توسعه گردشگری در این کلان‌شهر کمک کند.

وی ادامه داد: برای برگزاری هر چه بهتر این رویداد، نیازمند همکاری رسانه‌ها خصوصاً صداوسیما هستیم.

رییس سازمان برنامه ‌و بودجه آذربایجان ‌شرقی نیز در این نشست گفت: بهسازی بافت تاریخی برخی از روستاها، مرمت و ساماندهی تعدادی از آثار فرهنگی ‌تاریخی تبریز، اتمام موزه فرش، تکمیل موزه منطقه‌ای، مرمت، بهسازی و حفظ و احیای بازار جهانی فرش، برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم افتتاحیه رویداد ”تبریز ۲۰۱۸“، راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع‌دستی، برگزاری تورهای گردشگری، تشکیل پلیس گردشگری ازجمله اقدامات پیش‌بینی‌شده برای این اتفاق است.

داود بهبودی افزود: احداث اقامتگاه‌های ییلاقی، خدمات‌دهی خانه‌های بهداشتی روستا به گردشگران، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی هنری، تولید فیلم‌های مستند، تولید تله‌فیلم، لکه‌گیری آسفالت معابر، برگزاری نمایشگاه‌های تجاری، برگزاری نشست‌های تخصصی تجاری، برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی افراد تحت پوشش بهزیستی نیز از مهم‌ترین برنامه‌هایی هستند که به مناسبت رویداد ”تبریز ۲۰۱۸“دستگاه‌های مختلف در حال اجرای آن‌ها هستند.