به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حجت الاسلام محمدعلی نظری در همایش جشن گلریزان که به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد، گفت: خوشبختانه با مساعدت خیران و تمهیدات به عمل آمده همزمان با این جشن سه نفر از زندانیان واجد شرایط آزاد شدند.

وی در ادامه با اشاره به استقبال خوب خیران از این جشن اظهار داشت: خوشبختانه با حمایت خیران بالغ بر دو میلیارد ریال از سوی مردم نوع دوست، ادارات و نهاد ها و تشکل های خصوصی، اصناف، بازاریان و آحاد مختلف به این امر خداپسندانه اختصاص یافته که در مقایسه با سال قبل این رقم به پنج برابر افزایش یافته است.

نظری افزود: امسال ۴۹ زندانی در حوزه قضائی شهرستان اهر واجد شرایط برای آزادی از زندان هستند که از این تعداد ۲۹ نفر برای جرایم مالی، ۳ نفر محکوم به پرداخت دیه برای جرایم غیر عمد و ۱۷ نفر دیگر نیز در خصوص پرداخت مهریه در زندان هستند.

وی در خصوص جشن گلریزان سال گذشته نیز گفت: در سال گذشته با همت مردم فهیم شهرستان اهر ۳۴ نفر از زندانیان محکومین مالی و جرائم غیر عمد شهرستان اهر از زندان آزاد و به آغوش خانواده ها بازگشتند.

محمدعلی نظری همچنین از آزادی ۲ نفر از زندانیان محکوم به قصاص پس از ۱۶ سال تحمل حبس در شهرستان اهر خبر داد و گفت: با همت دادگستری و زندان اهر و گذشت اولیای دم دو زندانی محکوم به قصاص که ۱۶ سال در زندان بودند، با اخذ رضایت لازم و گذشت شکات زمینه آزادیشان فراهم شد.

رئیس دادگستری شهرستان اهر در پایان در خصوص این زندان جدیدالاحداث شهرستان اهر گفت: بر اساس پیش بینی های انجام شده، امیدواریم عملیات عمرانی زندان جدید الاحداث اهر در سه ماهه پایانی سال به اتمام برسد و مورد بهره برداری قرار گیرد.