اجتماعی » اخبار شهرستان » اخبار ویژه » فرهنگی
کد خبر : 5663
یکشنبه - 21 خرداد 1396 - 19:36

آزادی ۳ زندانی همزمان با برگزاری جشن گلریزان در اهر

رئیس دادگستری شهرستان اهر گفت: همزمان با برگزاری جشن گلریزان امسال و با مساعدت خیران، سه نفر از زندانیان واجد شرایط آزاد شدند.

آزادی ۳ زندانی همزمان با برگزاری جشن گلریزان در اهر

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حجت الاسلام محمدعلی نظری در همایش جشن گلریزان که به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد، گفت: خوشبختانه با مساعدت خیران و تمهیدات به عمل آمده همزمان با این جشن سه نفر از زندانیان واجد شرایط آزاد شدند.

وی در ادامه با اشاره به استقبال خوب خیران از این جشن اظهار داشت: خوشبختانه با حمایت خیران بالغ بر دو میلیارد ریال از سوی مردم نوع دوست، ادارات و نهاد ها و تشکل های خصوصی، اصناف، بازاریان و آحاد مختلف به این امر خداپسندانه اختصاص یافته که در مقایسه با سال قبل این رقم به پنج برابر افزایش یافته است.

نظری افزود: امسال ۴۹ زندانی در حوزه قضائی شهرستان اهر واجد شرایط برای آزادی از زندان هستند که از این تعداد ۲۹ نفر برای جرایم مالی، ۳ نفر محکوم به پرداخت دیه برای جرایم غیر عمد و ۱۷ نفر دیگر نیز در خصوص پرداخت مهریه در زندان هستند.

وی در خصوص جشن گلریزان سال گذشته نیز گفت: در سال گذشته با همت مردم فهیم شهرستان اهر ۳۴ نفر از زندانیان محکومین مالی و جرائم غیر عمد شهرستان اهر از زندان آزاد و به آغوش خانواده ها بازگشتند.

محمدعلی نظری همچنین از آزادی ۲ نفر از زندانیان محکوم به قصاص پس از ۱۶ سال تحمل حبس در شهرستان اهر خبر داد و گفت: با همت دادگستری و زندان اهر و گذشت اولیای دم دو زندانی محکوم به قصاص که ۱۶ سال در زندان بودند، با اخذ رضایت لازم و گذشت شکات زمینه آزادیشان فراهم شد.

رئیس دادگستری شهرستان اهر در پایان در خصوص این زندان جدیدالاحداث شهرستان اهر گفت: بر اساس پیش بینی های انجام شده، امیدواریم عملیات عمرانی زندان جدید الاحداث اهر در سه ماهه پایانی سال به اتمام برسد و مورد بهره برداری قرار گیرد.