به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، بیت الله عبدالهی در همایش جشن گلریزان که به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد، بزرگراه اهر – هریس – تبریز را یکی از نیازهای اساسی و ضروری منطقه ارسباران برای پیشرفت و توسعه و رونق آن اعلام کرد و اظهار داشت: متأسفانه عدم اختصاص اعتبار لازم و کافی و قول مسؤولان ارشد کشوری در اتمام این پروژه تا آخر سال ۹۵ این امر محقق نشده و موجبات نارضایتی مردم منطقه را فراهم کرده است.

وی گفت: متأسفانه کندی عملیات اجرایی و عدم پیشرفت مناسب این پروژه باعث شده همه روزه شاهد تصادفات متعدد در این جاده باشیم.

عبدالهی افزود: به جهت شرایط آب و هوایی ویژه منطقه و کم بودن فصل کاری انتظار داریم مسؤولین دست‌اندرکار با تدبیر مناسب این پروژه را شبانه‌روزی کنند تا بتوانند در پایان سال این بزرگراه را به بهره‌برداری برسانند.

وی گفت: براساس آمارهای موثق از مراجع رسمی این جاده یکی از حادثه‌خیزترین جاده‌های کشور بوده و اگر تدابیر لازم جهت اتمام این پروژه مهم و حیاتی منطقه صورت نگیرد قطعاً همه روزه شاهد داغدار شدن خانواده‌ها خواهیم بود.

وی یکی از مشکلات و معضلات منطقه را فقدان مراکز تولیدی، صنعتی و فرصت‌های اشتغال بوده و با وجود معادن غنی مس و طلا در منطقه و عدم پیگیری لازم از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط باعث شده این ظرفیت‌های عظیم منطقه در حوزه معدن بلا استفاده مانده و جوانان منطقه از معضل بیکاری رنج ببرند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: متاسفانه سیستم بیمار اداری و عدم حمایت اصولی از سرمایه‌گذاران باعث شده که علاقه‌مندان به سرمایه‌گذارای به جهت مشکلات دست و پاگیر اداری رغبتی برای سرمایه‌گذاری نداشته باشند.

عبدالهی در پایان با انتقاد از کم توجهی مسؤولان به معضل بیکاری و عدم پیگیری جدی برخی طرح‌ها گفت: با گذشت سه سال از آغاز عملیات اجرایی کارخانه آهک هیدراته در اهر نه تنها هیچ پیشرفتی نداشته بلکه این پروژه به حال خود رها شده است که این امر نشان از کم توجهی برخی افراد دست اندرکار در این پروژه می‌باشد که اراده لازم برای اجرای این پروژه مهم را ندارند.