به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، شهرام دبیری در جلسه مشترک هیئت ‌رئیسه شورای اسلامی آذربایجان‌شرقی با اعضای شورای شهر و شهرستان اهر با اشاره به این ‌که متمرکز شدن اعتبارات نفعی برای استان‌ها ندارد، اظهار داشت: تلاش ما بر این بود تا از طریق شورای عالی استان‌ها؛ اعتبارات متمرکز را به سمت استان‌های محروم روانه کنیم به طوری ‌که بودجه آذربایجان ‌شرقی نسبت به جمعیت و فعالیت‌های اقتصادی بسیار کمتر است.

رئیس شورای اسلامی آذربایجان‌شرقی افزود: اقتدار شورای شهر و شهرستان اهر در اتحاد است، اگر اعضای شورای شهر یا شهرستان متحد نباشند در واقع جایگاه شورا را تضعیف می‌کنند و همچنین موجب می‌شود تا دیدگاه مردم نسبت به شورا خوشبینانه نباشد به همین خاطر باید اعضای شورا متحد بوده و منیت‌ها را کنار بگذارند.

وی بابیان این‌که فرصت خدمت به مردم در شورای شهر، شهرستان یا استان بسیار کوتاه است، یادآور شد: معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی می‌گفت اگر بخواهیم با اعتبارات دولتی پروژه‌های نیمه‌تمام استان را تکمیل کنیم ۲۰ سال زمان می‌برد، اما باید با مطالبه‌گری از نمایندگان مجلس؛ سعی کنیم تا بودجه آذربایجان‌شرقی را افزایش دهیم.

دبیری بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت سرمایه‌داران اهری مقیم تبریز و تهران برای سرمایه‌گذاری و توسعه شهرستان اهر تأکید کرد و گفت: تنها راهکاری که می‌توان در توسعه استان و شهرستان‌ها تأثیرگذار بود این است که بروکراسی اداری کاسته و با معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها؛ سرمایه‌گذار جذب کنیم.

رئیس شورای اسلامی آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که از مراجع و ظرفیت‌های مختلف درخواست‌ها و نیازمندی‌های شهرستان اهر را پی‌گیری می‌کنیم، خاطرنشان کرد: این‌طور نیست چون مشکلات در لحظه حل نمی‌شود یا نباید گفته شود را ما تا حصول نتیجه پیگیر هستیم.