اخبار استان آذربایجان شرقی » عمومی
کد خبر : 56728
چهارشنبه - 29 دی 1400 - 19:21
رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌ شرقی:

سامانه بارشی جدید از روز پنجشنبه وارد استان می شود

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌ شرقی گفت: از روز پنجشنبه سامانه بارشی جدیدی وارد استان می شود و موجب بارش برف، بروز مه، وزش باد گاهی تا نسبتا شدید و کاهش دما می‌شود

سامانه بارشی جدید از روز پنجشنبه وارد استان می شود

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، امیدفر با بیان اینکه از روز پنجشنبه سامانه بارشی جدیدی وارد استان می‌شود گفت: این سامانه تا اواخر پنجشنبه کلیه نواحی استان را دربر می‌گیرد و موجب بارش برف، بروز مه، وزش باد گاهی تا نسبتا شدید و کاهش دما می‌شود.

با نفوذ این سامانه احتمال اختلال در تردد، کولاک برف، لغزندگی جاده ای، مه گرفتگی، کاهش دید افقی، مسدود شدن برخی از راه‌های روستایی و گردنه‌ها بویژه راه‌های مرتفع و کوهستانی و سقوط یا پرتاب و خسارت به سازه‌های سبک وجود دارد.

 آمادگی دستگاه‌های نمک پاش، برف روب و امداد جاده‌ای بویژه در جاده‌های کوهستانی، تجهیز خودرو‌ها به زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانی، لغو سفر‌های غیرضروری و رعایت احتیاط در عبور از جاده‌های کوهستانی و در عملیات کوهنوردی باید مورد توجه قرار گیرد.

 محکم کردن سازه‌های سبک و تابلو‌های تبلیغاتی، احتیاط در عبور از کنار ساختمان‌های نیمه کاره، توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی استان و رعایت صرفه جویی در مصرف حامل‌های انرژی توصیه شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان