به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، احد محمودی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اجرای آزمایشی طرح «شهردار شب» اظهار داشت: شهردار شب تمامی مسئولیت‌های مربوط به خدمات شهری، آتش‌نشانی، سد معبر، پلیس ساختمان و هر آن‌چه که به شهرداری اهر ارتباط دارد، نظارت و هماهنگی بین بخش‌های مختلف شهرداری را بر عهده خواهد داشت؛ به عنوان مثال اگر امروز بارش برف داریم تنها مسئولیت بر عهده‌ خدمات نخواهد بود بلکه شهردار شب طی هماهنگی از دیگر بخش‌های شهرداری در خدمات‌رسانی استفاده می‌کند.
وی با بیان اینکه شهردار شب بعد از وقت اداری تحت نظارت شهردار عهده‌دار امور اجرایی شهرداری خواهد بود، گفت: کلیه عوامل اجرایی زیرنظر شهرداران شب فعالیت خواهند کرد و اولویت مهم شهردار شب پیش‌برد امور و رفع مشکلات و موانع مدیریت شهری خواهد بود.
محمودی کنترل و بررسی وقایع رخ داده در شهر، نظارت بر کلیه فعالیت‌های انجامی شهرداری اهر را جزو وظایف شهردار شب عنوان کرد و یادآور شد: البته حضور میدانی در سطح شهر نیز بایستی توسط شهردار شب انجام شود.
شهردار اهر اضافه کرد: هماهنگی با سازمان‌ها و ارگان‌های خارج از شهرداری از قبیل حوادث آب، برق، گاز و … در جهت هماهنگی با ادارات مربوطه جهت حل مشکلات اتفاقی از وظایف شهردار شب خواهد بود.
وی با ذکر اینکه وظیفه‌ شهردار شب پس از پایان وقت اداری شروع می‌شود و تا شروع وقت اداری روز بعد ادامه خواهد یافت، گفت: شهرداران شب پس از اتمام زمان مأموریت ملزم به ارائه گزارش عملکرد، کمبودها و نواقص به شهردار هستند.
وی گفت: این طرح به صورت آزمایشی به مدت یک هفته اجرا می‌شود و در صورت بازخورد مثبت؛ ادامه خواهد یافت.
محمودی همچنین اعلام کرد: تجهیزات و ماشین آلات شهرداری به جهت فرسودگی و عمر بالا جوابگوی نیازهای شهر اهر نبوده و نیازمند همکاری و همراهی مسئولان ارشد استانی و شهرستانی در این زمینه هستیم.
شهردار اهر گفت: با توجه به حجم زیاد بارش برف در چند روز اخیر که در چند سال اخیر کم سابقه بود از اولین ساعات عوامل شهرداری با استفاده از ماشین آلات سنگین و نمک پاشی عملیات برفروبی را انجام دادند که اگر این اتفاق نمی افتاد بدون تردید امروز با مشکلات تردد در سطح شهر روبرو بودیم.
وی ضمن تأکید بر حل مشکلات و کاستی های شهرداری از سوی مسئولان استانی و شهری گفت: امیدواریم با تحقق این امر شاهد اجرای شعار اهر با عنوان “پاکیزه ترین، تمیزترین و شیک ترین شهر استان” در سال آینده باشیم.