به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سیدرضا رهنمای توحیدی روز دوشنبه در گفت و گویی با هشدار به اینکه در صورت مصرف بی‌رویه، حجم گاز توزیعی با افت فشار مواجه می شود، اظهار کرد: بر اثر تداوم سرمای هوا، رکورد مصرف گاز این استان در سه سال گذشته با ۴۰ میلیون مترمکعب شکسته شد.

وی گفت: بیش از ۲۵ میلیون مترمکعب، معادل ۶۵ درصد کل مصارف گاز آذربایجان شرقی به بخش خانگی و مصارف گرمایشی اختصاص یافته و بقیه به بخش عمومی، شامل صنعت، کشاورزی و ادارات مربوط می شود.

وی از شهروندان آذربایجان شرقی خواست تا با مصرف بهینه و صرفه جویی در مصرف، از کاهش فشار گاز در سطح استان جلوگیری کنند.

توحیدی افزود: البته کارکنان عملیاتی شرکت گاز آذربایجان شرقی در راستای ادای وظیفه اداری خود به صورت شبانه روزی برای کنترل فشار گاز ورودی و خروجی، حفظ و جلوگیری از یخ زدگی تأسیسات در دمای پایین و مناطق کوهستانی، تلاش می کنند، اما در صورت مصرف بی رویه حجم گاز توزیعی، با افت فشار مواجه خواهیم بود.

توحیدی ادامه داد: هم استانی های محترم در راستای مسؤولیت های اجتماعی خود اگر یک درجه از دمای اتاق را کاهش دهند ۶ درصد در مصرف گاز صرفه جویی می شود که این رقم  با احتساب بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک گاز، زمینه حفظ تعادل در شبکه های گازرسانی را نیز فراهم می کند.

توحیدی پیوستن به پویش همگانی دمای ۲۱-۱۸ درجه را ضامن گذر از زمستان سرد با جریان پایدار گاز دانست و ادامه داد: دمای «رفاه»، بهترین استاندارد برای مدیریت مصرف گاز طبیعی توسط مشترکین می باشد.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی همچنین به ضرورت ایمنی در مصرف گاز طبیعی و بکارگیری وسایل گازسوز استاندارد اشاره و اظهار کرد: به گواهی آمار، حوادث ناشی از سهل انگاری مشترکین با برودت هوا به خصوص زمان وزش باد و بوران که احتمال جابجایی، تخریب یا مسدود شدن مسیرهای دودکش را افزایش می دهد، بالا می رود.

وی افزود: متاسفانه به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی و بازبینی مسیر دودکش و کلاهک متصل به آن، حوادث جبران ناپذیری برای هم استانی های عزیز به وقوع پیوسته و  بر این اساس توصیه اکید بر رعایت نکات ایمنی برای حفظ جان خود و عزیزان مان است.

منبع: ایرنا