به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سید محمد عابدی در حاشیه نشست بررسی هسته های کلیدی سند تدبیر توسعه شهرستان اهر گفت: در که یکی از بخش های سند تدبیر توسعه شهرستان اهر سرمایه گذاری در بخش گردشگری است که بر این اساس مقرر شده تله کابین تالاب یوسفلو و مجتمع آبدرمانی یل سویی به عنوان مکمل پروژه منطقه نمونه گردشگری فندقلو توسط دو سرمایه گذار بخش خصوصی احداث شود.

وی با بیان اینکه برای عملیاتی شدن این طرح ها باید از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی مجوزهای لازم صادر شود، افزود: با توجه به اینکه نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اهر به اداره تبدیل شده است، انتظار داریم نسبت به تسریع در صدور این مجوزها اقدام شود.

فرماندار شهرستان اهر، همچنین از احداث نشدن کارخانه آهک هیدراته در شهرستان اهر نیز انتقاد کرد و افزود: قرار است این کارخانه توسط معدن مس سونگون احداث شود اما شروع نشده و از اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اهر انتظار داریم نسبت به پیگیری برای تسریع در احداث آن اقدام کند.

وی همچنین گفت: عملیات ژئوفیزیک هوایی معادن شهرستان اهر توسط سازمان زمین شناسی آذربایجان شرقی برای شناسایی ذخایر معدنی به طور کامل در محدوه ۱۰ هزار هکتار پایان یافته است.

عابدی در پایان از افتتاح فاز نخست میدان جدید دام (دواب) اهر در آینده نزدیک خبر داد و اظهار داشت: این میدان در جهت انتقال میدان دام فعلی در سطح ۳۰ هزار متربع توسط بخش خصوصی در حال احداث بوده و فاز نخست آن با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد آماده افتتاح است.

منبع: مهر