به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حسین حقایی روز سه شنبه در گفت و گویی اظهار کرد: تعداد کرونایی های شناسایی شده آذربایجان شرقی نسبت به ۲۴ ساعت گذشته ۳۲۳ مورد افزایش یافته است که از مجموع ۸۲۱ مورد شناسایی شده جدید ۵۵ نفر بستری و یک نفر فوت شده است.

وی ادامه داد: از آغاز همه گیری کرونا در آذربایجان شرقی تاکنون ۲۳۴ هزار و ۳۲۹ بیمار کرونایی شناسایی شده که از این تعداد هفت هزار و ۱۵۱ مورد فوتی بر اثر ابتلا به کرونا گزارش شده است.

حقایی با بیان اینکه ۸۸.۲۸ درصد جمعیت آذربایجان شرقی دُز اول و ۸۱.۳۶ درصد جمعیت دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند، یادآوری کرد: تاکنون ۲ میلیون و ۷۳۲هزار و ۵۸۰ نفر در آذربایجان شرقی، دُز اول و ۲ میلیون و ۵۱۶ هزار و ۹۹۸ نفر دُز سوم واکسن را دریافت کرده اند که البته متاسفانه میزان دریافت نوبت سوم واکسیناسیون پایین است و مردم باید برای در امان ماندن از سویه اُمیکرون نسبت به تزریق دُز سوم واکسن اقدام کنند.

وی همچنین تعداد افراد واکسینه شده با دُز سوم واکسن کرونا را در استان ۳۴.۸۴ درصد، معادل ۹۴۳ هزار و ۸۹۲ نفر اعلام و تاکید کرد: مردم باید نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند تا میزان فوتی و ابتلا در آذربایجان شرقی کاهش یابد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز تعداد مبتلایان به اُمیکرون در آذربایجان شرقی را افزایشی دانست و گفت: تاکنون ۲۸۸ مورد ابتلا به این سویه در این استان شناسایی و از این تعداد پنج نفر فوت شده اند.

حقایی درباره آخرین وضعیت رنگ بندی کرونا در آذربایجان شرقی نیز گفت: تنها چهار شهرستان هشترود، چاراویماق، ورزقان و خداآفرین در آذربایجان شرقی در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند و متاسفانه بقیه شهرستان های استان از جمله تبریز، مراغه، مرند و میانه در مدت کمتر از یک هفته در وضعیت زرد قرار گرفته اند.

منبع: ایرنا