به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، عیسی زارع پور در مورد کاهش سرعت و کیفیت اینترنت که طی روزهای اخیر صدای اعتراض کاربران را در پی داشته اعلام کرد که که تقاضای مردم برای استفاده از خدمات اینترنت بسیار بیشتر شده و در هفته‌های اخیر افزایش قابل توجه‌ای پیدا کرده، گفت: در شبکه اینترنت به نقطه بحرانی رسیده‌ایم که در تلاش برای مدیریت آن هستیم.

 زارع پور علت پایین آمدن سرعت اینترنت از ۹ شب به بعد را پیک مصرف کشور دانست و مشکل را نیز مربوط به زیر‌ساخت‌های شبکه مرتبط دانست.

به گفته زارع پور، کاربران اینترنت در شب هنگام بیش از هر زمان دیگری از اینترنت استفاده می‌کنند و جمع بزرگی از این کاربران به سراغ اینترنت سیار می‌روند و در نتیجه کندی اینترنت در کشور صورت می‌گیرد. او باور دارد تقاضای مردم برای استفاده از اینترنت افزایش قابل توجهی داشته و آن را خیلی بیشتر از بازه زمانی بهمن ماه در سال گذشته توصیف کرد.

وزیر ارتباطات خبر از احداث نیم میلیون پورت فیبر نوری در هفته آینده داد. زارع پور همچنین در مورد ادعای برخی اپراتورها مبنی بر کمبود پهنای باند کشور اعلام کرد: «برخی اپراتورها درباره این موضوع در رسانه‌ها صحبت می‌کنند ولی واقعیت اینست که آنها می‌خواهند کم کاری خود را گردن وزارت ارتباطات بیندازند.» زارع پور تاکید کرد که از چند ماه پیش تا کنون چندین بار افزایش پهنای باند در کشور رخ داده است.

زارع‌پور اعلام کرد که تلاش می‌کنند تا کیفیت شبکه را افزایش دهند و تا زمانی که توسعه شبکه ارتباطی ثابت کشور افزایش پیدا نکند، مشکل کندی اینترنت پابرجا خواهد بود.

منبع: دیجیاتو