به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، عابدین خرّم در جریان بازدید از مجموعه صنایع معدنی نفلین‌سینیت کلیبر، ضمن بررسی روند استخراج، استحصال و فرآوری این ماده معدنی پرارزش، بر به‌کارگیری نیروهای بومی، رعایت ملاحظات زیست‌محیطی و پیگیری طرح‌های توسعه‌ای این صنعت معدنی در شهرستان‌های سراب و کلیبر تاکید کرد.

وی از دو واحد تولیدی در ناحیه صنعتی یوزبند هم بازدید و دستورهای لازم برای آغاز مراحل آماده‌سازی و احداث زیرساخت‌های شهرک صنعتی این شهرستان به وسعت ۴۲ هکتار را صادر کرد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین در آیین کلنگ‌زنی و بهره‌برداری از طرح‌های احداث و نوسازی جاده‌ای شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین و هوراند در محل آغاز پروژه، گردنه الم‌جی شرکت کرد.

وی گفت: رویکرد و اراده مهم دولت سیزدهم محرومیت‌زدایی و عدالت‌گستری است و با جدیتی که در نماینده این شهرستان‌ها برای پیگیری لازم سراغ داریم، میزان برخورداری کلیبر، خداآفرین و هوراند از جاده‌های اصلی و فرعی ایمن و راه‌های روستایی مناسب به متوسط استانی و ملی خواهد رسید.

وی تاکید کرد: آبادانی مناطق مرزی پرچم سربلندی کشور است و با تکمیل زیرساخت‌ها و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری خواهیم توانست از ظرفیت عظیم بخش خصوصی در عمران این شهرستان‌ها و اشتغال‌زایی برای اهالی بهره ببریم.

مدیران کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، منابع طبیعی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی، استاندار آذربایجان‌شرقی را در این سفر همراهی کردند.

منبع: ایرنا