به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر امین فرجامی در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان اهر از افتتاح اورژانس جدید این شهرستان تا پایان خرداد ماه امسال خبر داد و گفت: اورژانس جدید اهر با ۲۱ تخت در زمینی به مساحت ۹۲۰ مترمربع و با اعتباری نزدیک به یک میلیارد تومان تا پایان خرداد ماه به بهره برداری می رسد.

وی بیمارستان باقرالعلوم (ع) شهرستان اهر را یکی مجهزترین مراکز درمانی منطقه ارسباران عنوان کرد و گفت: این بیمارستان برای حدود ۲۰ هزار نفر از جمعیت شهر های اهر، کلیبر، هوراند، هریس و حتی مشگین شهر، پارس آباد و بیمارانی از کشور جمهوری آذربایجان خدمات درمانی ارائه می دهد.

دکتر فرجامی بابیان اینکه بیمارستان باقرالعلوم (ع) شهرستان اهر در دولت تدبیر و امید به تجهیزات مدرن و امکانات به روز مجهز شده است، ادامه داد:  بخش رادیولوژی این بیمارستان به دستگاه هایی با تکنولوژی دیجیتال مجهز شده و بیمارانی که در هر بخش بستری شده باشند، پزشکان مربوط به وضعیت بیماران دسترسی دارند.

وی همچنین افزود: آزمایشگاه یکی دیگر از بخش های تجهیز شده این بیمارستان است که در گذشته از بخش خصوصی خدمات گرفته می شد ولی اکنون با تجهیز این آزمایشگاه، کلیه خدمات آزمایشگاهی در داخل بیمارستان انجام می شود.

رئیس بیمارستان باقرالعلوم (ع) اهر در ادامه با اعلام اینکه این بیمارستان از نظر فضای فیزیکی دومین بیمارستان بزرگ استان آذربایجان شرقی است، گفت: پروژه بخش ال تی آی که رئیس شبکه بهداشت و درمان مجدانه پیگیری می کرد، هم اکنون در حال احداث است و در حال حاضر برای بهره برداری هرچه سریع تر با سرعت تمام اجرا می شود.

وی اضافه کرد: احداث کلینیک تخصصی غربالگری سرطان مدتی به دلیل وجود مشکل در فونداسیون متوقف شده بود که پس از رفع مشکل اکنون از پیشرفت فیزیکی بالایی برخوردار است و طبق گزارش شرکت پیمانکاری، کلینیک تخصصی غربالگری سرطان بیمارستان باقرالعلوم (ع) اهر با وسعت بیش از ۲۵۰۰ مترمربع تا هفته دفاع مقدس به بهره برداری خواهد رسید.

دکتر امین فرجامی در پایان با اشاره به اینکه بیمارستان باقرالعلوم (ع) اهر بعد از شهرستان مرند دومین شهرستانی است که به دستگاه لاپاراسکوپی مجهز شده است، تصریح کرد: جراحی لاپاراسکوپی به نوعی کمترین تهاجم را به بیمار منتقل می کند و وجود این دستگاه در بیمارستان اهر جراحی را برای برخی بیماری ها آسان تر کرده است.