به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علی نیری پور در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان اهر گفت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با احداث مرکز درمان بستر که عمدتاً خدمات پیش بیمارستانی ارائه می شود، موافقت کرده اند که با احداث این مرکز از اعزام بسیاری از بیماران به بیمارستان اهر یا تبریز جلوگیری خواهد شد.

وی همچنین از بازسازی ۱۵ مرکز بهداشت و درمان در شهرستان های اهر و هوراند خبر داد، گفت: فضاهای ۱۵ مرکز بهداشت و درمان در اهر و هوراند که وضعیت مطلوبی نداشت را بازسازی کردیم و مراکزی را که مشکل پزشک داشتند، با ایجاد پانسیون این مشکل را حل کردیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان اهر با اشاره به اینکه آزمایشگاه مدرن و مجهز در مرکز بهداشت و درمان شماره ۷ شهرستان اهر با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان راه اندازی شده است، افزود: با راه اندازی آزمایشگاه مدرن و مجهز در مرکز بهداشت و درمان شماره ۷، روزانه نزدیک به یکصد نفر از شهروندان و مردم روستاهای اطراف خدمات ارائه می شود.

وی با تأکید بر اینکه خانه های بهداشت روستایی در روستاهای ملالو، ازنان و ارناب در حال احداث است، گفت: سعی می‌کنیم عملیات عمرانی مرکز بهداشت و درمان روستای ورگهان و خانه‌های بهداشت روستاهای مورد اشاره را تا هفته دفاع مقدس را به بهره برداری برسانیم.

نیری پور همچنین از احداث درمانگاه در منطقه محروم و کمتر توسعه یافته چلپ وردی شهر اهر خبر داد و گفت: با توجه به اینکه مردم منطقه چلپ وردی از نظر ازائه خدمات درمانی محروم هستند و به دلیل بعد مصافت زیاد این منطقه با مراکز درمان دولتی، درمانگاهی در این منطقه برای ارائه خدمات درمانی و بهداشتی احداث خواهد شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر در پایان از وقف زمینی به مساحت ۴ هزار و ۲۰۰ مترمربع توسط خیر هوراندی به شبکه بهداشت و درمان خبر داد و افزود: مردم منطقه ارسباران و به ویژه شهرستان های اهر و هوراند مردمی خونگرم و نیکوکاری هستند که با مشارکت در امر خداپسندانه شاید کار مسئولان را کمی سخت تر می‌کنند ولی بایستی ما نیز بر حسب وظیفه ای که داریم شبانه روز تلاش کنیم تا بتوانیم زحمات مردم این منطقه را جبران کنیم.