به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر رضا اندام در آیین آغاز توزیع ۱۵۰۰ بسته غذایی و بهداشتی طرح ملی همای رحمت در اهر ضمن تجلیل از خیرین، داوطلبان، رئیس و کارکنان جمعیت هلال احمر اهر گفت: با توجه به ظرفیت عظیمی که در جمعیت هلال احمر شهرستان اهر وجود دارد، این شهرستان می تواند به عنوان یک شهر موفق در اجرای طرح همای رحمت در سطح کشور معرفی شود.

وی ادامه داد: شهرستان اهر در اجرای طرح همای رحمت و جذب کمکهای مردمی به تنهایی با بعضی از استانها و کلانشهرها برابری می کند.

دکتر اندام افزود: ما باید سمن ها و خیریه ها  را سر و سامان بدهیم که امروز این امر به عینه در هلال احمر اهر مشهود و ملموس بوده و نتایج  و بازخورد آن را در طرح ملی همای رحمت مشاهده می کنیم.

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر کشور  با توصیه به پرهیز از جزیره ای عمل کردن گفت: در کارهای عام المنفعه باید دست در دست هم داد و از جزیره ای عمل کردن اجتناب نمود و خود مردم را پای کار آورد که اگر ما در هلال احمر بتوانیم خود مردم را پای کار بیاوریم، آن وقت موفق خواهیم شد و رمز موفقیت هلال احمر در همین امر نهفته است.

وی در ادامه به بحث اساسنامه مجمع خیرین جمعیت هلال احمر پرداخت و اظهار داشت: ما می خواهیم خیرین را به بدنه هلال احمر نزدیک کرده و در تصمیم گیری ها سهیم کنیم و برای این امر پیشنهاد داده ایم که خیرین در شورای هلال احمر هم عضو شوند.

دکتر اندام تاکید کرد: اسم ما یک دستگاه مردم نهاد است ولی خیلی از مردم استفاده نمی کنیم که این یک نقص است برای ما  و بایستی نسبت به رفع این نقیصه اقدام اساسی و عملی بکنیم.

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر کشور در پایان به رتبه برتر هلال احمر آذربایجان شرقی در سطح کشور اشاره کرد و گفت: استان آذربایجان شرقی جز استانهای برتر در اجرای طرح های داوطلبان است که در ارتقای این رتبه قطعا جمعیت هلال احمرشهرستان اهر نقش بسیار بارزی دارد و هلال احمر اهر نشان داد که بخوبی از توان توانمندان استفاده کرده است که من از طرف رئیس جمعیت هلال احمر کشور صمیمانه از زحمات رئیس و کارکنان و داوطلبان و خیرین و سمن ها و نهادها و مسئولین شهرستان اهر قدردانی می کنم.