به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رامین آذری گفت: این پرواز‌ها از ۱۲ اسفند روز‌های پنج شنبه هر هفته ساعت۱۲:۳۰ وارد فرودگاه تبریز می‌شود و پس از یک ساعت، به سمت نجف اشرف پرواز خواهد کرد.

وی گفت: هم اکنون پرواز‌های تبریز ـ نجف در روز‌های شنبه و پنج شنبه هر هفته از طریق شرکت هواپیمایی ایران ایرتور نیز انجام می‌شود و با افزوده شدن شرکت هواپیمایی معراج در هفته سه پرواز در این مسیر انجام خواهد شد.

آذری ادامه داد: طبق آمار منتشر شده از سوی گروه آمار و اطلاعات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از ابتدای امسال تا بهمن یک میلیون و ۴۰هزار و ۵۸۰مسافر از فرودگاه تبریز جا به جا شده اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۹درصد رشد یافته و جا به جایی این تعداد مسافر با ۱۰هزار و ۱۹۷پرواز انجام شده است.

فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز، در ماه‌های اخیر شاهد توسعه پرواز‌های داخلی و بین‌المللی بود و انتظار می‌رود با تقویت زیرساخت‌ها و گسترش شبکه پروازی به هاب فرودگاهی منطقه شمال غرب کشور بدل شود.

تبدیل شدن به یک هاب منطقه‌ای و بین‌المللی، به غیر از شبکه پرواز گسترده به زیرساخت‌های فرودگاهی نیز نیاز دارد و در حال حاضر فرودگاه تبریز از امکاناتی همچون باند دراز برای نشست و برخاست هواپیما‌های پهن‌پیکر، اپرون با ظرفیت پارک ۱۲فروند هواپیما و تجهیزات کمک ناوبری مانند ILS و DVOR/DME برخوردار است، اما نیاز به توسعه ترمینال در این فرودگاه احساس می‌شود.

احداث یک ترمینال ۱۸هزار متری در فرودگاه شهید مدنی تبریز برنامه ریزی شده است که یکی از پروژه‌های مهم عمرانی فرودگاه به شمار می‌رود.

 منبع: خبرگزاری صداوسیما