به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، صاحبان کارتخوان هایی که در ماههای دی و بهمن موفق به تعیین تکلیف دستگاه های خود نشده اند، به مدت ۲ هفته مهلت دارند برای تکمیل پرونده مالیاتی در درگاه خدمات الکترونیک مالیاتی به آدرس my.tax.gov.ir اقدام کنند.

مدیرکل امورمالیاتی کهکیلویه و بویراحمد گفت: اجرای طرح قانون پایانه های فروشگاهی از گام های ارزنده سازمان امور مالیاتی است که برای شفافیت بخشی فعالیت های اقتصادی و وصول مالیات عادلانه صورت گرفته است.

فرخان تاکید کرد: سوء استفاده صاحبان ثروت و درآمد از کارت خوان های اجاره ای در سال های گذشته یکی از راه های فرار مالیاتی بوده است.

وی ادامه داد: براساس ماده ۲۰ قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده در مشارکت های مدنی اشخاص حقیقی در هر واحد شغلی هستند یک نفر را به عنوان نماینده انتخاب و تمام تکالیف مالیاتی واحد شغلی از جمله ثبت نام در سامانه مودیان را انجام دهند.

فرخان عنوان کرد: براساس بند ب ماده ۲۰ قانون مالیات ارزش افزوده مودیانی که مکان ثابتی برای شغل خود ندارند محل سکونت آنان از لحاظ امور مالیاتی ملاک اعتبار است.

در بهمن و دی ماه سال جاری ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار کارت خوان در کشور در درگاه خدمات الکترونیک مالیاتی تعیین تکلیف شدند که ازاین تعداد چهار میلیون و ۷۰۰ هزار مورد به پرونده مالیاتی الصاق و سه میلیون کارتخوان و درگاه بانکی غیر فعال شده اند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما