به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ‎از حدود ساعت ۱۸ روز گذشته بخشی از ظرفیت اینترنت بین المللی کشور که از طریق شرکت روس تلکام و از مسیر کشور اوکراین تأمین می‌شد، قطع شده است. این‬ ظرفیت‬ که‬ حدود‬ ۴۰۰‬ گیگ‬ است، ‬ باعث‬ افت‬ ارتباطات‬ در داخل کشور شده و وزارت ارتباطات اعلام کرده که ‏با توجه به تداوم اختلالات مسیر شبکه از اوکراین، در حال برقراری لینک‌های جایگزین از طریق سایر مسیرهای بین المللی است.
در‬ این راستا عیسی زارع پور وزیر ارتباطات در صفحه شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی نوشت: همان‌طور که همکارانم نیز اطلاع داده اند، یکی از مسیرهای تأمین اینترنت بین الملل که از اوکراین عبور می‌کند قطع شده و بخشی از پهنای باند بین الملل کاهش یافته که در ساعت پیک ممکن است منجر به اختلال شود.
وی گفت: این مساله را از زمان آغاز بحران اوکراین پیش بینی کرده بودیم و به دلیل زمان بر بودن تأمین ظرفیت جدید، همان موقع به همکارانم در شرکت ارتباطات زیرساخت گفتم که برای ظرفیت جایگزین اقدام کنند و این موضوع به سرعت در حال انجام است.
وزیر ارتباطات تاکید کرد: تنوع بخشیدن به منابع و مسیرهای تأمین اینترنت بین الملل و تأمین ظرفیت پشتیبان برای مواقع این‌چنینی از سیاست‌های دولت مردمی است که به صورت جدی دنبال می‌شود.

منبع: مهر