به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، اورجعلی علیزاده، روز پنجشنبه در حاشیه آغاز پویش «همراهان سفر ایمن » در گفت و گویی با بیان اینکه آذربایجان شرقی منطقه ای کوهستانی و سردسیر است، اظهار کرد: جاده های استان در طول فصل زمستان به دنبال بارش ها و انجام عملیات برف روبی و نمک پاشی آسیب دیده اند که برای رفع آن ها گروه های راهداری از جمله اقدام به تعمیر تابلوها، لکه گیری جاده ها و سامان دهی خط کشی جاده ها می کنند.

وی اظهار داشت: گروه های زمستانی راهداری نیز برای ارایه خدمات به مسافران نوروزی تقویت شده اند و با استقرار در ۵۰ راهدارخانه استان آماده هستند در صورت ضرورت و بروز تصادفات احتمالی به مسافران نوروزی و ترددکنندگان جاده ای امدادرسانی کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: این اداره کل همچنین ۱۵ جرثقیل بخش خصوصی را اجاره کرده و آن ها را در هر پاسگاه پلیس مستقر کرده تا در صورت بروز حوادث احتمالی و تصادفات جاده ای به کمک حادثه دیدگان بشتابند.

علیزاده، با بیان اینکه گشت های راهداری نیز به صورت شبانه روزی برای امدادرسانی به مسافران در سطح جاده های استان تردد می کنند، ادامه داد: در سطح استان ۷۱ نقطه پرحادثه شناسایی شده و در ایام تعطیلات نوروزی در هر نقطه از آن ها یک اکیپ کامل متشکل از نیروهای راهداری، پلیس راه و سایر اعضای امداد و نجات جاده ای مستقر شده اند تا از بروز حادثه در این نقاط پیشگیری کنند.

وی یادآوری کرد: در جاده های استان ۵۰ مجتمع خدماتی رفاهی و ۳۸ نمازخانه بین راهی وجود دارد که این اماکن برای ارایه خدمات به مسافران و رانندگان و ادای فریضه نماز آماده شده اند تا به مسافران و رانندگان خدمات ارایه کنند.

طرح پویش «همراهان سفر ایمن » در کیلومتر هفت آزادراه تبریز – زنجان راه اندازی شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی با بیان اینکه طرح پویش همراهان سفر ایمن در ۲۳ استان و ۲۵ مسیر پرتردد کشور اجرا می شود، گفت: این طرح که بعد فرهنگی و آموزشی دارد، در آذربایجان شرقی نیز در آزادراه تبریز – زنجان و از مبدا تبریز در کیلومتر هفت این آزادراه و مجتمع خدماتی رفاهی شقایق اجرا می شود.

علیزاده، با اشاره به اینکه مسافران و رانندگان پس از رانندگی طولانی مدت با توقف در این مکان ها، ضمن استراحت کردن از برنامه های فرهنگی، مفرح و شادی آفرین این طرح بهره مند می شوند، افزود: فعالان این طرح با استقرار در این مکان تلاش می کنند با اجرای برنامه های هنری، موسیقی و مسابقه خستگی راه را از تن رانندگان و مسافران بدر کنند و برای آنان آرامش روحی و شادابی به ارمغان بیاورند.

وی با تاکید بر اینکه سلامتی مسافران برای ما مهم بوده و تلاش می شود سفری ایمن را برای آنان در راه های استان فراهم کنیم، اظهار داشت: بر اساس اعلام محققان چهار عامل جاده، انسان، وسایط نقلیه و محیط در بروز تصادفات نقش اصلی را ایفا می کنند و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تلاش می کند آنچه مربوط به جاده است را با ایمن سازی جاده ها برطرف کند .

علیزاده، با تبریک عید نوروز و نیمه شعبان به مردم و مسافران از آنان خواست در طول سفر و هنگام رانندگی عجله نکرده و خوشی خود را به ناراحتی و عزا تبدیل نکنند.

آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

منبع: ایرنا