به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، فرزاد رحمانی گفت: طرح نوروزی اورژانس استان آذربایجان شرقی از ۲۵ اسفند ماه، آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: ۱۴۰پایگاه اورژانس در سطح استان آذربایجان شرقی آماده باش هستند.

وی ادامه داد: ۴ ایستگاه سلامت، ۳ پایگاه موتوری و ۱ اتوبوس آمبولانس و هلی کوپتر در سطح استان آذربایجان شرقی وجود دارند.

رحمانی به استقرار شبانه روزی پایگاه‌های اورژانس در جاده‌ها افزود: با استقرار پایگاه‌های اورژانس در جاده‌ها در صورت بروز حوادث، سریع‌تر به محل حادثه اعزام خواهند شد.

وی گفت: علاوه بر این، ارائه آموزش‌های لازم برای مراجعه سرپایی بیماران به پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای از دیگر تمهیدات اورژانس در ایام نوروز است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: دبیرخانه طرح نوروزی سلامت دانشگاه علوم پزشکی تبریز بر عهده اورژانس است و بر این اساس، برنامه بازدید و کشیک بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها، رادیولوژی، سونوگرافی و هم چنین آزمایشگاه‌ها برای ارائه خدمات به مردم در فضای مجازی منتشر شده است.

رحمانی گفت: لیست بازدیدهای بهداشت محیط در ایام نوروز از ارائه دهنده خدمات نظیر رستوران‌ها، سوپرمارکت، غذاخوری در دستور کار قرار گرفته و از آنها بازدید به عمل می‌آید.

وی گفت: تزریق واکسیناسیون در ایام نوروز ادامه خواهد داشت و مردم می‌توانند برای تزریق واکسن به مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا مراجعه کنند.

رحمانی ادامه داد: واحد mcmc از طریق پایش فعالیت مراکز اورژانس بیمارستانی و مدیریت تخت‌های بیمارستانی اعم از icu، ccu و غیره در راستای مدیریت اعزام‌ها اقدامات مؤثری انجام می‌دهد.

وی گفت: هم‌چنین سامانه ۱۹۰ آماده دریافت گزارشات شهروندان از تمام مراکز بهداشتی و درمانی می‌باشد.

منبع: مهر