اخبار استان آذربایجان شرقی » سلامت
کد خبر : 58952
شنبه - 28 اسفند 1400 - 12:52
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد:

آماده باش ۱۴۰ پایگاه اورژانس در ایام نوروز

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت : ۱۴۰ پایگاه اورژانس در سطح استان آذربایجان شرقی در ایام نوروز آماده باش هستند.

آماده باش ۱۴۰ پایگاه اورژانس در ایام نوروز

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، فرزاد رحمانی گفت: طرح نوروزی اورژانس استان آذربایجان شرقی از ۲۵ اسفند ماه، آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: ۱۴۰پایگاه اورژانس در سطح استان آذربایجان شرقی آماده باش هستند.

وی ادامه داد: ۴ ایستگاه سلامت، ۳ پایگاه موتوری و ۱ اتوبوس آمبولانس و هلی کوپتر در سطح استان آذربایجان شرقی وجود دارند.

رحمانی به استقرار شبانه روزی پایگاه‌های اورژانس در جاده‌ها افزود: با استقرار پایگاه‌های اورژانس در جاده‌ها در صورت بروز حوادث، سریع‌تر به محل حادثه اعزام خواهند شد.

وی گفت: علاوه بر این، ارائه آموزش‌های لازم برای مراجعه سرپایی بیماران به پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای از دیگر تمهیدات اورژانس در ایام نوروز است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: دبیرخانه طرح نوروزی سلامت دانشگاه علوم پزشکی تبریز بر عهده اورژانس است و بر این اساس، برنامه بازدید و کشیک بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها، رادیولوژی، سونوگرافی و هم چنین آزمایشگاه‌ها برای ارائه خدمات به مردم در فضای مجازی منتشر شده است.

رحمانی گفت: لیست بازدیدهای بهداشت محیط در ایام نوروز از ارائه دهنده خدمات نظیر رستوران‌ها، سوپرمارکت، غذاخوری در دستور کار قرار گرفته و از آنها بازدید به عمل می‌آید.

وی گفت: تزریق واکسیناسیون در ایام نوروز ادامه خواهد داشت و مردم می‌توانند برای تزریق واکسن به مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا مراجعه کنند.

رحمانی ادامه داد: واحد mcmc از طریق پایش فعالیت مراکز اورژانس بیمارستانی و مدیریت تخت‌های بیمارستانی اعم از icu، ccu و غیره در راستای مدیریت اعزام‌ها اقدامات مؤثری انجام می‌دهد.

وی گفت: هم‌چنین سامانه ۱۹۰ آماده دریافت گزارشات شهروندان از تمام مراکز بهداشتی و درمانی می‌باشد.

منبع: مهر