به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حسن یحیوی در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان، اظهار داشت: مسئولین ادارات شهرستان با هدف حمایت از سرمایه گذاران می‌بایست در صورت وجود موانعی بر سر راه سرمایه گذاری، سرمایه گذاران در شهرستان با استفاده از ظرفیت‌های قانون راهکار قانونی ارائه نمایند.

وی افزود: سرمایه گذراران نیز باید تلاش کنند و با تمکین به قانون زمینه افزایش تولید و اشغال جوانان مستعد شهرستان را فراهم نمایند.

فرماندار شهرستان ورزقان توجه به مشاغل خانگی را در افزایش قدرت اقتصادی خانواده‌ها و افزایش تولید داخلی بسیار ثاثیر گذار دانست و تصریح کرد: با ارائه تسهیلات کم بهره در قالب طرح‌های پشتیبان در صدد گسترش مشاغل خانگی در سطح شهرستان هستیم.

وی با اشاره به وجود زیرساخت‌های لازم در شهرک صنعتی ورزقان و وجود معافیت مالیاتی در این شهرک، خواستار تعیین تکلیف زمین‌های واگذار شده به سرمایه گذاران که تا کنون اقدام به سرمایه گذاری نکرده اند، شد.

سید علی موسوی معاون فرماندار ورزقان نیز در این جلسه تصریح کرد: شهرستان با تلاش‌های مدیران شهرستان توسعه خواهد یافت و بدون تلاش‌های مدیران شهرستانی توسعه امکان پذیر نیست.

وی نقش مسائل فرهنگی را در زمینه‌های مختلف توسعه بسیار مهم ارزیابی کرد و از برگزاری برنامه‌های فرهنگی با هدف تولید، اشتغال و کارآفرینی در شهرستان خبر داد.

حاج آقازاده مدیر منطقه مس آذربایجان نیز در این جلسه با اشاره به وجود توانمندی‎‌های بسیار در شهرستان ورزقان، خواستار فرهنگ سازی و نهادینه کردن روحیه کار و کارآفرینی در شهرستان شد.