به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حجت الاسلام والمسلمین مهدی پورمحمد در دیدار با علی رستمی مدیرعامل جدید شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان اینکه دشمن خواسته‌های کارگران را تحریف و وارونه جلوه می‌دهد، اظهار کرد: انتظار داریم مدیریت جدید شرکت صنایع ملی مس ایران نگاه ویژه‌ای به این قشر زحمت‌کش داشته و حق و حقوق قانونی کارگران را پرداخت و اجازه هر گونه سوء استفاده شبکه‌های معاند داده نشود.
وی به حفظ جایگاه کارگران تاکید کرد و افزود: به وعده‌های که به کارگران زحمت کش مجتمع مس سونگون داده شده است عمل کنید، باید جایگاه و شأن این کارگران حفظ شود و مشکلات این عزیزان را هرچه سریع تر برطرف نمایید.
پورمحمد در ادامه به محرومیت ورزقان اشاره و با بیان اینکه سهم این منطقه با این همه ذخایر معدنی چقدر است؟! خواستار حمایت شرکت ملی مس از توسعه زیرساخت‌ها شد و گفت: شهرستان ورزقان با این همه ظرفیت‌ها متاسفانه این شهر، فاقد فاضلاب شهری و فاقد تصفیه خانه آب شرب بهداشتی است که انتظار می‌رود مس سونگون در این حوزه همکاری و حمایت های جدی داشته باشد.
امام جمعه ورزقان از عدم پیشرفت طرح‌های توسعه مس سونگون و صنایع پایین دستی آن نیز گلایه کرد و افزود: متاسفانه در طول چند سال گذشته  طرح‌های توسعه مس سونگون تعطیل و یا آنطور که باید پیشرفتی حاصل نشده است.
پورمحمد در ادامه به مسئولیت‌های اجتماعی مس سونگون نیز پرداخت و افزود: باید مسئولیت‌های اجتماعی این مجتمع مطابق با سایر نقاط کشور که معادن در آن وجود دارد با عدالت در این منطقه نیز خدمت رسانی کرده و مردم ورزقان را از برکات معدن بزرگ مس بهره‌مند سازید.
وی از بلاتکلیفی پروژه کمپ فرهنگی ورزشی نیز گلایه کرد و گفت: متاسفانه چندین سال است کمپ فرهنگی ورزشی در ورزقان بلاتکلیف مانده و موجب گلایه مردم شده است که امیدواریم هرچه سریع تر روند اجرایی آن تعیین تکلیف شود.

منبع: فارس