به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، عابدین خرّم ظهر امروز با حضور در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به بررسی مسائل و استماع گزارشات بودجه‌ای و پروژه‌های عمرانی و زیربنایی استان پرداخت.

وی در جمع مدیران و کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بر لزوم توجه به خطوط کلی و راهنمای الزامات نهادی، اجرایی و سیاسی استان در جهت تحقق رشد اقتصادی مورد نظر استان تاکید و افزود: همه دستگاه‌های استان باید با تکالیف خود در این ارتباط آشنایی کامل داشته باشند.

خرّم گفت: به عنوان مثال لازم است شرکت‌های آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب و سازمان جهاد کشاورزی استان توافقات بینابینی در ارتباط با طرح‌های موثر در رشد اقتصادی ۸ درصدی بخش کشاورزی برقرار کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی ابراز داشت: به نظر می‌رسد نظام انگیزشی در استان ما به شدت آسیب دیده و عدم پیگیری‌های مستمر دولتی از یک طرف و بی انگیزگی بخش خصوصی از طرف دیگر موجب شده برخی از پروژه‌های بزرگ و تاثیرگذار در توسعه استان معطل مسائل کوچک بمانند.

وی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را اصلی‌ترین عامل و لکوموتیو حرکات توسعه‌ای استان برشمرد و یادآور شد: این سازمان باید با همراهی تنگاتنگ معاونت اقتصادی استانداری، هماهنگی و تعاملات لازم را در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی، خدمات و گردشگری استان به‌وجود آورد.

خرّم توضیح داد: روزانه جلسات متعددی در استانداری با فعالان بخش خصوصی در عرصه‌های مختلف برگزار می‌شود و به نظر می‌رسد روی هم رفته امیدواری و انگیزه در سرمایه‌گذاران برای شرکت در طرح‌های توسعه‌ای استان ایجاد شده و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در این عرصه باید نقش خود را به شکل جدی ایفا کند.

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه با اشاره به سفر حتمی رئیس جمهور و هیات دولت به استان گفت: باید دستگاه‌ها برای این سفر کاملا آماده بوده و نقش و سهم هر یک از دستگاه‌ها از تحقق رشد ۸ درصدی اقتصاد تعریف شود که در غیر این صورت دچار مشکل خواهیم شد.

این مسوول اضافه کرد: اولویت‌های اصلی استان و پروژه‌های نیمه تمام که در بخش‌های کشاورزی، آب، برق و صنایع نیاز به تسهیلات دارند هر چه سریع‌تر باید مشخص شوند تا مطالبات اصلی خود را از رئیس جمهور و هیات دولت به شکل روشن و عملیاتی مطرح کنیم.

وی با اشاره به وجود تنش آبی در حدود ۳۰۰روستای استان متذکر شد: برخی از پروژه‎‌های آب و فاضلاب استان مثل تصفیه‌خانه آذرشهر و آب سهند با صرف منابع اندک در حد ۱۰۰ میلیارد تومان قابل حل است که باید با پیگیری‌های مجدانه در سال ۱۴۰۱ تعیین تکلیف شوند که در غیر این صورت ممکن است با مسائل اجتماعی جدی روبه رو شویم.

در این جلسه محمد فرشکاران، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی به ارائه گزارشی از سرانه ارزش افزوده استان در ۲۰ سال گذشته، سهم استان در تولید برق، بهره‌وری نیروی کار و سناریوهای لازم برای تحقق رشد اقتصادی استان پرداخت.

منبع: فارس