به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، عابدین خرّم در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، اظهار داشت: موفقیت استان در حضوری شدن آموزش‌ها در صددرصد مدارس، حاصل زحمات تمام معلمان و مدیرانی است که دغدغه جبران خسارات آموزشی و تربیتی ۲۵ ماهه کرونا را دارند و از این پس نیز تعلیم و تربیت آینده‌سازان کشور را با روحیه جهادی پیش خواهند برد.

وی با اشاره به آمار ۹۰ درصدی دو مرحله واکسیناسیون معلمان و دانش‌آموزان بالای ۱۲ سال، خواستار اقناع‌سازی برای رسیدن امار واکسیناسیون دانش‌آموزان ۵ تا ۱۲ سال به حد قابل قبول شد.

خرّم با بیان اینکه رویکرد دولت در واکسیناسیون، اقناع‌سازی است نه اجبار، افزود: رئیس جمهور آغاز واکسیناسیون رده سنی زیر ۱۲ سال را به بررسی‌های علمی منوط کرده بودند و با اثبات اثربخشی و عدم عوارض واکسن‌های مورد استفاده، این کار آغاز شده و جای نگرانی برای خانواده‌ها وجود ندارد.

وی همچنین خواستار پیگیری آموزش پرورش برای تزریق دوز سوم واکسن توسط معلمان و دانش‌آموزان استان شد و از آمادگی دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت برای تسهیل و تسریع در این امر خبر داد و اظهار امیدواری کرد با رعایت دستورالعمل‌های مربوطه مشکلی در ادامه سال تحصیلی پیش نیاید.

استاندار آذربایجان شرقی در خصوص برخی نواقص مربوط به تامین سرویس ایاب و ذهاب مدارس، دستور همکاری بیشتر فرمانداران، شهرداران، شرکت‌های اتوبوسرانی و تاکسی‌رانی و اتحادیه تعاونی‌های حمل و نقل طی دو ماه آینده را صادر کرد.

وی همچنین از شورای آموزش و پرورش خواست طرح‌های پیشنهادی برای جبران عقب‌ماندگی آموزشی و تربیتی دانش‌آموزان استان در فرصت تابستان را تدوین و بررسی کند.

خرّم در ادامه در خصوص برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم، گفت: هرچه در جهت تکریم معلمان انجام دهیم کم است.

وی خواستار ابتکار و نوآوری در طراحی ویژه برنامه‌های کیفی هفته بزرگداشت مقام معلم شد و گفت: از نشست صمیمی و چهره به چهره با معلمان برای شنیدن مطالبات و پیشنهادهای ایشان استقبال می‌کنیم.

خرّم اظهار داشت: دولت توقعات و دغدغه‌های معلمان برای ارتقای سطح معیشتی را قبول کرده و اجرای قانون رتبه‌بندی فرهنگیان را دنبال می‌کند؛ در سطح بالاتر نیز برنامه دولت معنابخشی دوباره به دستگاه تعلیم و تربیت است.

وی با اشاره به اینکه نظام تعلیم و تربیت یکی از کانون‌هایی است که دشمن با هجمه رسانه‌ای به دنبال تحریف واقعیت‌ها و مسأله‌سازی است، گفت: جهاد تبیین در این حوزه ضرورتی ویژه دارد و باید قدم‌های بیشتری برای افزایش سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان و خانواده‌ها برداشته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان و معاونان وی نیز در این جلسه گزارش‌هایی را در خصوص روند حضوری شدن آموزش‌های مدارس و برنامه‌های هفته گرامیداشت مقام معلم ارائه کرده و اعضای شورا به تبادل نظر در خصوص موضوعات مرتبط پرداختند.