به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، صابر پرنیان در گفت و گویی تصریح کرد: به طور حتم با اجرای این طرح در مسیر واقعی شدن و شفافیت قیمت کالا‌های تولیدی گام برداشته خواهد شد و درج قیمت برای کالا‌های که امکان بسته بندی ندارند با فهرست قیمتی انجام می‌شود.

پرنیان با تاکید براینکه رویکرد دولت سیزدهم هوشمندسازی نظارت است، گفت:۵۰ هزار قلم کالا در ۴۰ سال گذشته با بیش از ۵۰ درصد تفاوت بین قیمت تولید کننده و مصرف کننده توزیع شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی  در ادامه در ارتباط با بحث بازرسی از بازار و کنترل قیمت‌ها خاطرنشان کرد: ۴۱۷۹ بازرسی در طول یک ماه گذشته و در راستای اجرای طرح تشدید انجام و۶۹۵ واحد صنفی متخلف به مراجع قضایی معرفی شده و در ۴۱۶ بازرسی مشترک نیز ۴۶ پرونده تشکیل یافته است اما دلیل اصلی تاثیر اندک این بازرسی‌ها بر واحدهای صنفی متخلف این است که مجازات‌های متناسب با تخلفات اعمال نمی‌شود و بیشترین میزان شکایات مردمی از صنف نانوایان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه آذربایجان‌شرقی به لحاظ وجود شرکت های دانش بنیان رتبه ششم کشور را در اختیار دارد، گفت: ۲۰۸ شرکت دانش بنیان در این استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۱۸۰ شرکت تولیدی هستند و برنامه ریزی کردیم تا بستر تجاری سازی این شرکت ها در یک شهرک مستقل ایجاد شود.

پرنیان ادامه داد: ۳۰ شرکت صادراتی مهم در آذربایجان شرقی فعالیت می کنند و ۶ صادر کننده ممتاز کشوری در استان داریم؛ از طرفی به لحاظ صادرات گمرکی رتبه ششم کشور مربوط به آذربایجان شرقی است.

منبع: فارس