اخبار شهرستان » اخبار ویژه » فرهنگی
کد خبر : 60414
شنبه - 10 اردیبهشت 1401 - 12:57
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

برگزاری شانزدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری شانزدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران طی امسال خبر داد.

برگزاری شانزدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سیدقاسم ناظمی با بیان اینکه برگزاری شانزدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران طی امسال جزو اولویت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد استان آذربایجان شرقی هست، گفت: تئاتر کوتاه ارسباران که به یک برند برای شهر اهر تبدیل شده است طی ۱۵ دوره گذشته به عنوان ظرفیت مهم و مثبتی در جهت ارتقای سطح فرهنگ و هنر استان شناخته می‌‎شود.

ناظمی افزود: این رویداد محلی و منطقه‌ای که به صورت تئاتر خیابانی برگزار می‌شود یک نوع تازگی برای فضای فرهنگ داشته و شهر اهر نیز به عنوان شهر خلاق تئاتر در کشور شناخته می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران باید سالیانه حداقل در سطح ملی برگزار شود، ادامه داد: گروه‌های مختلف نمایشی از سراسر کشور طی سالیان گذشته در این جشنواره شرکت کرده و استقبال خوبی از آن شده است و حتی در افتتاح دوره پانزدهم این جشنواره طی پارسال نیز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اهر حضور داشت.

ناظمی با اشاره به صحبت‌های وزیر فرهنگ در خصوص ظرفیت تبدیل این جشنواره ملی به جشنواره بین المللی گفت: بین المللی شدن جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران به یکسری استاندارد‌ها و ظرفیت بندی‌هایی مثل محل‌های اجرا، تجعهیزات نمایشی و ..نیاز دارد که همکاران در حالی بررسی این ظرفیت‌ها هستند.

ناظمی در پایان خاطرنشان کرد: فراخوان شانزدهیمن دوره این جشنواره سراسری قرار است بعد از ماه مبارک رمضان انتشار یابد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان